Theraphosa Blondi
En Theraphosa Blondi, ja, vad ska man säga? Den är stor, aggressiv och inte minst fruktansvärt vacker. En spindel jag är mycket intresserad av att skaffa helt enkelt 
Är det någon här inne som har en? Om så är fallet, berätta gärna om dina erfarenheter av denna magnifika varelse. Jag uppskattar all information jag kan få.

Fantastiska spindlar är det! Jag är också på jakt. Borde gå att få tag i ungar. Kolla på repti.net och zoonen.com om det är någon som har ungar att sälja för jag vet att det finns fler som har odlat. De dyker upp ibland.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Det är stora, nervösa och mycket kännsliga spindlar1 en "sling" ligger på ca 4-500kr. Rekommenderar den arten sndast till mycket erfarna spindel entusiaster!! Är du inte mycket erfaren spindel entusiast, ta en femhundring så spola ner den på toa, det spar kanske djurets liv! För fuktigt, djuret dör, för torrt, djuret dör.. minsta stress, djuret kan sluta äta å sedan dö… För kallt/ för varmt, djuret kan dö.. Vill du ha dom största å aggresivaste arterna finns det minst tre andra arter jag först kan rekommendera!
Väl mött//I

Theraphosa blondi kanske inte är den minst komplicerade spindeln men jag vill dock hävda att om man vill ha en sådan men inte har några tidigare erfarenheter av fågelspindlar bör man läsa på så mycket man bara kan. Om du har en bra burk, bra substrat och kan hålla fuktighet och värme på en bra nivå i burken så ser jag absolut inga hinder för att du skaffar en. Jag tror att du klarar det finfint om du bara vill. Många som skaffar sina första spindlar har också en bild av att de som stora är hanterbara och lugna (vilket tyvär är en stor lögn). Vissa arter går inte att hantera. Blondi är inte den lugnaste arten och om du skulle bli biten gör det fantastiskt ont! Vissa spindlar blir stressade bara av att man sticker in handen till dem. De kan börja sparka av sig hår (som kliar satan!) och gå till anfall om det vill sig illa. Vissa arter är riktigt lugna och går för det mesta att hantera utan någon större risk. Brachypela är i regel lugna spinlar. B.smiti är också jävulskt snygga och kan bli rejäla i storlek dessutom kan du få slings för 80-100 st.
Om spindlar hade varit nytt för mig hade jag nog kanske skaffat mig någon snygg Brachypelma istället för att få in vanan och sedan skaffat blondi senare, men jag tror nog att det finns svårare spindlar än blondi så om du absolut vill ge dig på utmaningen (som inte behöver vara så stor) så hoppas jag att du finner vad du söker!
/ Spindelmyra
Med Vänliga hälsningar
Jag har fått tag på en blondi nu, och har bestämt mig för att köpa den. Det ska bli en intressant erfarenhet minst sagt. Just denna vet man inte könet på än, men vi får väl hoppas på en hona
.

Lycka till! 
Ja, man hoppas ju alltid på honor! Skall få hem en vagans samt en King baboon nu i slutet av månaden.

Åh, king baboon är favoriter faktiskt. Hemskt elaka rackare, och snabba! Spindlar med fart i är bra spindlar! B.vagans är ju inte ankskit de heller.
Jag har pysslat lite med mina änkor idag och tagit några ganska ok bilder. Ska plåta alla andra djuren en omgång framöver men det tar ju sin lilla tid att "gå varvet runt" Många djur som ömsar och blir fina.
Med Vänliga hälsningar

Ja, Kingen e fin, hade en riktigt stor hona förr som hette Therese! Elak som synden! Får du några ungar på dina änkor?
Ooo, en King Baboon, jag är imponerad.
Förresten har jag funderat över denna blondi… om man inte ska ta någonting enklare istället. Killen jag ska köpa av har en Aphonopelma chalcodes-hona också. Verkar vara en mycket mer lättskött spindel, plus att den är väldigt fin. Dessutom är det ju alltid skönt att veta att det är en hona.

E ju alltid svårt att råda andra… men vänner till mej som kan betydligt mer än vad jag kan på detta området säger att dom e knepiga iom att det är så noga med exakt luftfuktighet.. Men .. en Blondi e en blondi..
EN FANTASTISK SKAPELSE!!
Aphonopelena e inte fy skam det inte!!
Du får fortsätta informera oss om hur du bestämmer dej att görra å glöm inte att lägga upp bild!!
Min lilla Curly haire!
Mycket fin spindel du har där ^^

Ja hon e en liten sötnos! Tack!
Gillar curly hairen med, alltid framme å det händer nåt hela tiden!

Hur många spindlar har du?
Det verkar som om det blir en blondi ändå, ska hämta den på söndag, så jag har veckan på mig att köpa in grejer till den.
Men, det blir nog en Aphonopelma chalcodes också. Så detta blir ett spindelhem nu, jag kommer inte få någon att hälsa på mig mer!
Blondin är nu 10 cm i benspann, så den är ännu inte särskilt stor, men den är nog inte snällare för det. 

Hehe.. spindlesamlandet blir lätt en mani… Jag har för närvarande åtta st spindlar, å hämtar hem ytterligare två på mässan den 31/1 som sagt! Härliga djur!
ja, då e den inte stor än!
Har en Acanthoscurria geniculata, hör åxå till en av giganterna samt en Lasiodora parahybana, mycket stor å grinig, men nu bara en sling, men växer så det knakar ca 3cm i kroppen nu!! Sen har jag en Brachypelma smithi en hona ungdjur, en Brachypelma ruhnauin bara en cm i benspann. Sen då Curlyn ovan, Brachypelma albopilosum hon är ca 3.5cm i kroppen. Sen dappelgangen och så en till som jag inte inns namnet på nu, en trädlevande från Trinidad som jag skall göra mej av med på mässan.
Har väl haft ett 30tal genom åren, men det är så att säga en bisyssla till reptilerna som är mitt egentliga huvud område.

LiisaDagger: Spindlar är ett gift. Först blir det en - sen blir det en till - sen blir det en till - osv.
Jag tillhör den kategorin som skriker när jag ser en spindel på väggen. Blev helt förskräckt när sonen ville ha en spindel. Idag har vi åtta i familjen. Sonen har tre, min man har två och jag har tre.
Vi har beställt en Avicularia Versicolor.
Våra spindlar är fina, söta och framförallt vackra.
Lycka till med din spindel.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Tack Yvette, och ja, spindlar är fantastiska djur och även jag har varit otroligt spindelrädd innan, nu är jag helt fascinerad av dem.
#16 Då har du många giftormar då? *ryyyser*

#19 Nja… e väl beroende på vad man jämför med..
Just nu har jag bara ett 15 tal… var annat när jag drev tropikhus mm…
hehe "bara" 15
Min nästa fobi att bekämpa, får väl köpa en majsorm eller nåt nån gång 
Majsormar som är så snälla 
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Har du inget Latindktnamn på Tigerumpdappelganger?

#7 Nej, inga ungar ännu men jag hoppas på att kunna para menavodi och hasseltii framöver.
Kul att dt finns spindelfantaster här på forumet!
Med Vänliga hälsningar

#23, Så fort jag vaknat till å fått i mej tillräckligt stor dos av nikotin å koffein så skall jag gå ut i boden å göra morgonronden, då skall jag kolla det latinska! E åxå nyfiken på å se hur det har gått för cupcake! min lilla Lasiodora parahybana, h*n låg på rygg på sin sidenbädd igår kväll å skulle ömsa igen! 
#21, När jag hade tropikhuset, dom ambulerande mässorna samt avelsanläggningen så uppgick reptildelendelen på nästan totalt 1000 djur, ca 400 av dom var giftormar… så 15 e inte mycket då!
Om du söker i arkivet under spindlar hittar du nog en å annan tråd! Spindlar e kul!
#24, själv odlade jag änkor på 90-talet å fick fram hundratals ungar, hade en praktikant från en djurvårdarutbildning på praktik vid ett av tillfällena arbetandes hos mej, han fick till uppgift att separera alla ungarna så dom hamnade i varsin "filmburk".. Han fick ett sugrör å en bit nylonstrumpa för ändamålet, när jag efter en stundd kom för att se hur det gick för han satt han å grimaseradde rätt illa en de flesta ungarna var separerade.. men grejen var att han glömt sätta nylånstrumpan runt överdelen avv sugröret som han sög upp de små liven i för att flytta dom så en å annan hade farit in i munnen på honom!!
Vi döpte om honom till änkemördaren!
Min Acanthoscurria geniculata sänder jag med en bild på, detta är tyvärr precis före ömsning så hon e inte så grann som hon brukar vara, då e lederna kritvita och resten av behåringen nästan svart!

#23 Tiger rump dappelganger heter Cyclosternum fasciata på latin!
Den sling som är till salu som jag heller inte mindes namnet på är Trinidad chevron och heter Psalmopoeus cambridgei, en trädlevand art som blir stor och relativt aggresssiv och mycket snabb1 Finns ett par ungar kvar på ca 1cm i benspann som kan tas med till mässan den 31/1 för den som är intresserad, tar 100kr/st för dom. Tror det finns två kvar!
Lasiodoran hade ömsat så fint så, nu får hon vänta en fyra- fem dagar så skall hon få massor med mat! För h*n e en hungrig en!

Tack Wassago.

Så lite så! Gillade du den?
Vaknade idag och tänkte "herregud, ska jag släpa in världens största spindelart i mitt hem"…. Börjar bli lite nervös, men detta är definitivt värt ett försök! Har ju velat ha en så länge och jag är inte direkt ny när det gäller terrariedjur heller. Men guuuud, ändå, en blondi… på söndag….
Idag ska jag sticka till zooaffären och köpa bottensubstrat, korkbark o lite annat nödvändigt. Vill ha allt redo o klart när den lilla (stora) rackaren kommer hem till mig 
En fråga… luftfuktighetsmätare? Ni som behöver sådana, vilka använder ni? Kanske man kan få någon länk. Hade en förr när jag hade en grön trädleguan men den är sönder och slängd för länge sedan. Eftersom en blondi ska ha 80-90 % i luftfuktighet så kan det ju vara bra att ha en sådan.

En hygrometer hittar du nästan var som hellst Jula, Clas Olsson å liknande!
De lär ju vara billiga på Jula… får köpa en sån denna veckan.

Ja, dom e inte så dyra å det är en bra investering när du nu skall skaffa blondi! E ju lite avis kan jag säga! 
Vad får du ge för den? Skall hålla tummarna för att det kommmer att funka bra för dej, en det skall det nog göra! Var noga med temp å luftfuktigheten bara! Glöm inte att vi vill se bilder!!! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade denna lilla videon på youtube förresten, när spindeln hoppade hoppade jag också till.
Vilket monster
Men jag har läst att man inte ska ge möss särskilt ofta till dem? Utan man ska hellre ge kackelackor o dylikt istället. Hur kommer det sig? Är det sämre näring i dem?
Jag har ju bara givit syrsor och maskar till min Rosea.
Här har vi en liten video med en riktig galning som visst gillar att kela med din blondi. Huuu, knappast någonting jag kommer att göra…

Å då tror jag ändå inte den blondin var fullvuxen! Min genikulata kastar sej likadant över fuzzisen när dom knallar förbi! 
Har märkt att när mina spindlar fått pinkis å fuzzys för länge i sträck så slutar dom äta dom på ett tag, då får jag köra kackerlackor ett tag sen funkar det igen. Vet inte varför det är så, men diskuterat det med en vän å vi kom fram till att det kanske bli någon brist (näring, mineraler eller nåt sånt) av något slag, men som jag tidigare skrivit så är jag ingen expert på detta området.
De är väl som andra djur, behöver en varierad diet.

Ingen dålig spindel han gosar med! Själv plockar jag inte med några av ina spindlar. Kompisen fick härsprätt in gång över hela brösstet, halsen å ansiktet… Han såg inte klok ut efteråt! Såg ut som att han hade mässlingen!

Cyclosternum fasciatum är inte helt fel! Diggar skarpt!
#24 Jasså, vilka arter odlade du? Haha, sugrörstricket är ju smart så länge man har nylånstrumpan. Låter som en lite olycklig händelse.
#35 Man ska ju sträva efter att ge sina spindlar en så naturlig miljö som möjligt. I naturen äter ju fågelspindlar lite vad de hittar som är i lämplig storlek. Jag får för mig att spindlarna blir triggade på ett annat sätt av insekter. Hoppas att du får din blondi att äta ordentligt.
Med Vänliga hälsningar

#40, bra fråga!
Dels nån Nordamerikansk sort samt en från Australien som hade timglaset på undersidan om jag inte minns fel.. E som sagt ingen expert på spindlar!

#41 Tror att jag kan räkna ut vilka det kan röra sig om. Personligen är jag mer intresserad av "true spiders" framför fågelspindlar, men det har ju fått bli lite fågelspindlar här hemma för man förälskar sig ju lätt i vissa arter. Jag gillar över lag de lite mindre modeller som spinner mycket. Trädlevande från Indien Chilobrachys fimbriatus tex. för att nämna en art som inte är omöjlig att få tag i. Du från det ena till det andra, jag kom på en sak. Skickade inte Daniel kackerlackor till dig för ett tag sedan? Det måste ha varit till dig. Hur går et med dem? Snygg art!
Med Vänliga hälsningar

Nu vet jag i alla fall vem jag skall vända mej till när det gäller äkta spindlar! 
Skälv gillar jag stora marklevande arter i första hand, sådan arter som kan "teleporetra" sej upp för väggarna e inget för mej! 
Jodå, stämmer bra det!! Dom funkar fint, e tre som dött, men har sett en hona lägga ägg! Ja, do e kanonsnygga! Annars har jag bara dubier samt Jätte väsande kackerlackor! Daniel e duktig som f-n! å trevlig!

Jo, de har sin charm, de stora jättarna också.
Hoppas att du får snurr på kacerlackorna ordentligt. Det är ju urläckert när det sitter 50-70 vuxna i en burk!
Jo, Daniel är duktig, vi är ett sådant där par som folk reagerar på att vi är så lika. Sånnt är kul! Tyvärr jobbar han så han inte kan följa med till mässan.
Med Vänliga hälsningar

Synd, var många år sedan jag såg honom sist!! Men hoppas på att få syn på dej, å det skulle ju inte vara så svårt om jag förstod saken rätt! 
Ja, dom e väl bland dom snyggaste kackerlackor som finns enligt mej!

#45 Ja de är fantastiska! Det finns en till liknande art (tappat bort namnet i huvet). Knotan (Daniel Lundblad) hade sådana till salu för ett tag sedan. De är lite "prickigare" i mönstringen men annars väldigt lika. Jag ska ta reda på vad de heter. Man kan ju bli tokig av att kolla på nturdokumentärer på tv ibland. Såg något klipp från madagaskar (tror jag det var) på en helt sjukt snygg kackerlacka. Det var också en liknande variant men randig. *vill ha* Synd att de snyggaste djuren aldrig går att få tag på, det är ju mer regel än undantag.
Med Vänliga hälsningar

#45 Therea petiveriana heter kackerlackorna.
Med Vänliga hälsningar

28 Ja jag tycker den var läcker.
Är de dyra, Jag hade en del spindlar innan.
Blev lite sugen igen.

#47 så heter dom ja!
#48 Nä, den jag köpte kostade 250kr nästan vuxen, fast jag har bara sett två i hela mitt liv å båda köpte jag.. men går man in på rätt sidor så går dom nog å hitta! Riktiga arbetsmyror, möblerar om i burken nåt fruktansvärt! 

#49 De är ju kul när de händer nätt i burkarna.

Absolut! Å har man ett gäng spindlar så händer det alltid nåt hos någon! Ska bli kul å få he min King!!
#51 Ja, det blir väl garanterat lite action med en King Baboon 
Akta så hon/han inte biter dig bara. Men biten har du väl blivit förr 

Inte kul att bli biten av en stor fågelspindel skulle jag tro. Jag har peppar peppar lyckats klara mig. De har ju skapliga gaddar! Min Nandu chromatus skulle nog sätta tänderna i mig om hon fick chansen så jag undviker henne :P
Apropå gaddar, någon som har nån aning på vart och om man kan få tar i solifuger? De är nog lite knepiga att hålla, men så snygga så det vore värt ett försök! De slår inte amblyphygerna jag har men det är snudd på.
#48 Ja! Så ska det låta! Sätt Igång med spindlar igen, det kan man inte ångra!
Med Vänliga hälsningar

#53 Ja de är trevliga djur.
En kille som har blivit biten av en P.Regalis. Aj aj aj…

Har klarat mej från sspindelbett, men det sägs skall vara jäkligt smärtsamt! Själv blev jag biten av en skallerorm -99, var ingen trevlig upplevelse det heller! 
#53 Nä, har inte sett en solifug sen kompissen hade några på 90-talet, snygga vet jag inte om jag kan påstå att jag tyckte dom var, men det e ju en smaksak! 

#55 Naturlitvis en p.regalis :P Små vackra stridsmaskiner, snabba som vinden.
#56 Nja, ok vackra kanske de inte är men de är ju väldigt udda. Udda=Bra :P
Med Vänliga hälsningar

Haft en regalis… den höll jag på att få i nyllet!! 
Då kan jag bara instämma!! Udda e bra!! 
En fråga till, är torv och bark en bra blandning för att hålla fukten i terrariet? Hade jag kanske behövt lite mossa också?
#58 Låter inte som en höjdare att få en p.regalis i ansiktet… men det är ju alltid nåt att skryta om till kompisar 

Vermeculit (osäker på stavningen) är bland det bästa bottenaterialet som finns för spindlar, sterilt och håller luftfuktigheten länge! Betydligt bättre än mosssa, jag börjaar mer å mer gå över till bara verekulit hos mina spindlar (hos dom som behöver hög luftfuktighet alltså).
Han hamnade tack å lov inte i ansiktet, men det var allt för nära..

Vermiculite :P Ja, det är bra…men dyrare än torv. Jag kör på torv/vermiculite. Köp vermiculite på blomsteraffärer och inte i zooaffärer om du vill ha det hälften så dyrt.
Med Vänliga hälsningar
Tack för tipset! Ska köpa det imorgon då. Tur att man har er att fråga 

Javisst, självklart. Det är bara att fråga på om det är något du undrar. Den mesta vermiculite man köper på blomsteraffärer är obehandlad men det finns även med gödning och svampmedel. Undvik den.
Med Vänliga hälsningar

#63 Tur du skrev det om gödningen.. tänkte inte på det själv!! Men det e så att en del e gödslat mm! 
#64 du kan ju inte tänka på allt, tänk på att du gått och blivit gammal nu. 
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

#65 Tack du!! Du e inte så långt efter! 
#66 Har hela 5 år kvar 

#63 De blir nog så att jag drar igång igen. Gillade Cyclosternum fasciata mycket läcker.
#66 Blir Cyclosternum fasciata stora?

#68 Nä den blir bara ca 3.5-4 cm i kroppslöngd, bakkroppen som en medelstot vindruna knappt..

Lagomstorlek vet du någon som har till Salu?

Hmm…jag är också lite sugen på att skaffa. De är urläckra! Ska snoka lite efter säljare. Ska beställa lite kryp från Tyskland till våren. Kan ju kolla upp om de finns att hitta därifrån.
Med Vänliga hälsningar
Nu är den här, min blondi och jag är såååå stolt! Har ägnat några timmar åt att ställa iordning de små spindelhemmen. Till blondin använde jag en mix av torv, vermiculite och bark som bottensubstrat. Har lyckats få upp fuktigheten till 85%. Just nu sitter sötnosen och äter en Zophobas och ser ut att må rätt bra :P
Det blev även en Aphonopelma chalcodes som jag skrev innan, en väldigt fin liten tjej.
Jag lägger ut bilder sen när jag hinner.

Jättekul att det har gått bra för dig! Lycka till!
Med Vänliga hälsningar

#72 De låter ju trevligt. Lycka till
Lycka till med dina nya vänner.
tack tack

Önskar dej all lycka! Glöm inte bilderna!
Min blondi visade mig ett nytt trick idag, "sprätta hår på matte när hon städar syrslik"…. kul…kul… ett litet monster det där. Tur att den är ganska liten, så jag kan vänja mig vid tanken på ett stort hårsprättande monster.
Hehe den kanske ville tala om att låt mitt käk vara matte.
Haha, tydligen. Man blir dock mäkta förvånad av hur pass mycket hår de sprätter!
Som tur är så är ju inte spindlar min grej, har lite fobi med just spindlar. Fast vem vet det kanske blir nån senare i livet. Jag håller mig till orm och ödla.

Grattis, spindelhår som är så roligt!…eller inte :P
Med Vänliga hälsningar
En annan sak med blondin är aptiten. Herregud, den vill ju äta jämt. Jag hade kunnat tömma hela mitt syrsförråd i terrariet och den lilla jäkeln hade nog satt i sig alla.
Förresten… Eftersom jag håller en rätt hög fuktighet i terrariet är jag rätt orolig för mögel. Är det någon som har lite tips om hur man undviker detta? Om jag skulle upptäcka mögel i terrariet, ska man då byta allt bottensubstrat? Terrariet är välventilerat, så jag tror inte attjust det kan bli ett problem.
Är tacksam för all hjälp jag kan få :)

Försök att få ut alla matrester ur terrariet så att det inte ligger fullt av "likdelar" kvar. Mögel trivs ju i hög luftfuktighet så det förekommer att det börjar mögla. Om det blir mycket mögel i bottensubstratet bör man byta. Bra bottensubstrat ska inte mögla så lätt. Prova dig fram om du får problem.
Med Vänliga hälsningar
ok, kan det vara en bra idé att låta substratet torka till ibland?

Ja, det kan det ju vara. Mögelsporer brukar ju klara att torka ut men det håller sig bättre om man låter det torka ut.
Med Vänliga hälsningar
På vilket sätt kan mögel skada en spindel?

Spindeln kan angripas av möglet å dö av det, det är en av svårigheterna med just blondin, det skall vara fuktigt men får absolut inte bli mögel!
Apropå sprätta hår.. en kompis hade en stor och ganska "snäll" blondi för många år sedan, en förmiddag skulle han ner i burken å rumstera med något å hade fortfarande inte fått på sej tröjan utan hade bar överkropp… Blondin sprätte iväg en rejäl omgång å kompisen såg ut som att han hade mässlingen från naveln och upp till hårfästet i nästan i en vecka! Klådan var ett rent he***ete enligt honom!
#85 Apropå att äta.. låter som min Lasiodora pharybana, efter ömsningen å hungern är igång så äter h*n fem-sex stora kackerlackor å två pinkisar på ca 2dygn, sen drar den i sej tre, fyra kackerlacker å en pinkis i veckan fram till det drar ihop sej till nästa öms… Den äter ensam mer per månad än vad alla dom andra spindlarna äter per månad tillsammans! Å då e h*n bara enliten fjant än.. lol
Jag fick den för fyra månader sedan å då var den stor som en enkrona i benspann, nu har den ömsat fyra ggr å har nästan 10cm i benspann!
På lördag får jag min King Baboon!!! :)
King Baboon är inte bara spännande spindlar, de är otroligt vackra också. Jag blir lite avundsjuk :P
Hur krånglig är skötseln på dem?
På tal om blondin förresten. Den satt utanför sitt lilla bo idag, lite förvånande. Stack för att hämta min kamera o tänkte äntligen ska det bli bilder. När jag öppnar luckan till terrariet sticker den sjääälvklart ner i sitt lilla hål igen. *Suckar* förbaskade spindel….

Haha, just så gör mina C.fimbriatus :P De går inte att fota. Så fort man tar fram kameran springer de och gömmer sig. Retstickor!
Med Vänliga hälsningar
Tsk tsk… Man vill ju kunna skryta lite :P
Men jag har inte gett upp än, det kommer att komma blondi-bilder någon gång :)

Fin spindel du har :D !

Tjusig!
Med Vänliga hälsningar
Tack tack, det är min lilla kronjuvel i hemmet. Vet ej om jag tycker hon/han är särskilt trevlig dock :P
Sprätter hår och är snabb som blixten. Tänkte att jag skulle fylla på med torv i terrariet men… usch… suck… hmmm, jag gör det sen ^^

De är ju inte likt dem att vara trevliga heller. De brukar ju kunna vara lite oartiga och lynniga så du har nog fått tag i ett praktexemplar! Haha
Med Vänliga hälsningar
NU är det gjort, torven är påfylld och förflyttningen av spindeln gick mycket bra, fick hjälp av min sambo. Jag var redo med både handskar och långärmad tröja, måste säga att det såg rätt fånigt ut men jag vägrar att få hårsprätt på händerna :P

Snyggt är de oxå.
Tack!
Riktigt fint det lilla monstret har det.
Hmmm, såg inatt att blondin inte riktigt kunde få ro, klättrade runt lite på glaset och strövade runt i terrariumet. Kan det vara för att jag möblerade om hos den igår?

Snyggt!
Jag den kanske undersöker lite. Det är ingen fara i allafall.
Med Vänliga hälsningar

Den kollar ju in sin miljö. 
Aptiten har minskat hos min gigant men den är rejält fet med…. undrar om det är dags för öms inom den närmaste framtiden? Någon som vet hur ofta en T. blondi juvenil ömsar om den får rejält med mat och värme?

Gillar ditt terrarie till blondinen ! Även dina åttabenta vänner är riktigt fina :D !!
Det är nog dags för mig att skaffa mig några st tror jag när jag tittar på alla andra läckerheter ;)
#112 Japp, skaffa dig en blondi, det händer ju alltid något med dem iallafall :P

Ja det är ju det att man ska nog inte ha bara en spindel , då tröttnar man nog . Men har man flera eller nån som rör lite på sig som din blondin då .
Tackar för tippset , nu när jag har platsen så ska jag skaffa mig några olika .
#116 Ja, man börjar med att köpa en spindel och det slutar med att det kryper i hela lägenheten. Min enda bromskloss är min sambo som inte skulle tolerera för många. Men den dagen jag flyttar till större (bor i en tvåa) ska jag äntligen ha mitt eget spindel/reptil-rum :P

Haha , ja här är det tvärt om . Men det är nog lite bra att det är nån som hejdar oss :D
vi bodde i en 2:a innan med , och nu flyttade vi till 5 rum . Och då fick man ju efter lite tjat ett eget hobbyrum :D