Mina Viperor
Tog lite bilder på mina viperor . Visst e dom snygga ;)
Vipera orlovi

Vipera orlovi

Vipera raddei raddei

vipera raddei raddei

vipera ammodytes ammodytes

Ha det gött !!

Ska ta med dina Orlovi hem nästa gång jag kommer på besök!! Tror dom passar mycket bättre i min ormbod än hemma hos dej! 

Jasså du :D
Är själv ganska övertygad om att dom har det väldigt bra hos mig ;)

Jodå, bra har dom det med all säkerhet, men dom PASSAR bättre hos mej!! Rent estetiskt!! 
Ni två är bara för härliga, men vad har man väntat då ni inte kommer fram till expot isthlm då det begav sig utan till polishögskolan
Istället.
Men den slingrande vänner Koffra är väldigt vackra.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Det var Koffra som inte hittade dit!!! Jag åkte bara med, men det beror nog på hans avsaknande av estetiskt sinne medde!! 

Oj oj :D
Faktum är att en vän till mig som jag var hos i helgen råkade ut för exakt samma sak i år !! Körde villse med en GPS ! Haha
Så har ni en garmin gps , så stämmer inte den adressen ( Expot i sthlm) med i verkligheten .
Ni kan inte gissa vart min vän hamnade i stället för mässan ??? :D

Den där "vännen" råkade inte vara du??
Men berätta, var hamnade "vännen"?? 

viper66 hamnade utanför polishögskolan han med :)
Snurrig är jag … men lite koll har jag :D

Ha ha, ja där ser man!!
Nu ska jag sussa! Ha en god natt allesammans!

domm ser ut somm huggormar .. den ÄNDA orm sorten jag iiiinte kan med är den ….
Gaaah jag vill också va viperor men jag får genomlida en skillsmässa för att få köpa det
måste nog tjata lite mera med frugan om det…. Helst av allt vill jag köpa meg en Trimeresurus Albolabris men det är fjärran borta.

#11 Du brukar kunna tjata till dig det mesta, men vad gäller gift så är o förblir det NEJ, så lika bra o ge upp direkt… 
Javisst Selma lilla…

#12 Jamen en LIIITEN huggorm kan han väl få ha?? 

fär jag fråga en sak har dom sina hugg tänder kvar eller gör dom som på xoo osv tar bort dom

Jättesnygga ormar, koffa!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#14 Men även en LIIIIITEN huggis e ju giftig, så mitt svar förblir NEJ! 
Nej man tar inte bort tänderna på ormarna. Däremot handskas man bara med ormen med största respekt och försiktighet. Man ska ALDRIG röra en giftorm om man inte vet vad man håller på med likaså ALDRIG alltså ALDRIG om man druckit alcohol.

Det har du rätt i. Inga borttagna tänder. Det är oerhört synd att plocka bort delar från ett djur som gör djuret till ved det är. Ormar ska ha tänder. Det är smartare ett se det som en sport att hantera ormen så förståndigt som möjligt för att inte bli biten. Med ormkrok och respekt.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Att man drar tänderna på vissa giftormar är en falsk säkerhet då tänderna växer ut igen !
Sen finns iof de som syr igen munnen och matar djuren med sugrör ! Om de enns gör det !!
Hur som hellst så är små huggormar trevliga krabater :D
Och precis som flera skriver så bör man ha erfarenhet om djuren och allra hellst en duktig mentor.
Mvh Jonny

#17 ni damer e ju inte så ogiftiga heller å det får han ju ha en, e inte det som kallas dubbelmoral?? 
Att ta bort gift tänderna är dels som koffra säger en falsk säkerhet, det är dessutom rent djurplågeri och helt förkastligt!
otroligt läckra ormar! :D
Mvh Nathalie
#21 AMEN

#22 Tackar :D
Tror wassago har en poäng ;)
Koffra o Wassago, ni har ingen poäng där så det så 
Så otroligt fina dom var 
Bra bilder på vackra ormar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tackar för era possetiva komentarer :D . Det värmer !
Här är ett litet klipp när en Orlovi äter.

Inte bästa kvaliten .. men det blev en miss när jag konverterade filmen …

snygga ormar!!
Jätte vackra!! En till vipera som är väldigt snygg är en Vipera ammodytes :)

#31 Tackar ! Om du kollar bilderna längst upp så ser du en kass bild på mina ammodytes :) .
Till våren/sommaren så kommer det att bli fler arter hemma :D . Har lagt ut lite beten , så nåt mer ska jag nog få . Har fastnat rejält för dessa vackra och intressanta djur !
#32 Ja, nu såg jag det :) Jo de är jättevackra, man kan som inte sluta se på dem :)