Ta in djur till sverige ?
Vad för regler fins det för att ta in djur till sverige ? För den 6/12 ska ssv;s styrelse åka till danmark. Vi ska åka till djurafären Zoocity, vi va där för typ 4 år sen också. Och då imp jag in snäckor. Men, det e inte planerat att något djur ska följa med precis. Men ni vet ifallifall. Alltid bra o veta hur läget står till och sånt juh.
Djur som gärna köps om pengar & djuret e rättt:
- Dv. skäggis ( hona )
- 2 snäckor ( Achatina Achatina )
Men sen så blir man alltid sugen på fler djur väl där. man det blir inget plocka på här inte haha. Men djurafären e lixom typ 4 våningar hög, och har en stor markyta! Så ja, därinne kan man och vi ska nog gå där flera timmar.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Mellan Sverige o Åland iaf så får man ta 7 reptiler per person. Så man tycker det borde vara samma mellan andra länder oxå, men ingen aning egentligen.
Dom husdjur som behöver pass e hund, katt o iller.
Man får ta in 5 reptiler eller groddjur från annat EU-land utan införseltillstånd förutsatt förstås att djuren är fångenskapsuppfödda och inte är listade som hotad art.
Blötdjur som sniglar vet jag inte säkert, men insekter och arachnider får tas in frott, så jag gissar att detsamma gäller sniglar.

Jag var på Zoocity i Danmark för ett par veckor sedan.
Hela butiken var helt tom,skitig och äcklig och jag hittade en död varan i källarplan med en uppsvälld död mus intill.
Såg ormar med kvalster stora som fästingar på sig.
Så det såg verkligen inte ut som det gjorde för 10 år sedan när jag var där sist(När dom precis hade öppnat)
Så jag rekommenderar ingen att åka dit numera och verkligen inte köpa några djur där heller.
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

#3 va :O , nej gu va tradigt :( , För när vi va där sist va det jätte snyggt :P
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

fy fan vad äckligt, man ska fan ta hand om djur, inte låta parasite komma på dem, usch!

De kallar jag inte djur hållnig.