bygge
ska nu bygga ett terrarie så jag kan sära på mina ormar. hört de ej e bra å ha dem ihop hela tide.. men va för trä kan man använda å bygga med?? å va heter de gallret man har på som e till ventilation?? tacksam för svar!!

Jag är inte speciellt kunnig på detta men jag skulle gissa på en hög kvalitativ ply wood -lät -tunn -hyfsat tålig, annars kan man ju göra som många andra andvända glas men det blir dyrare, och svårare,
Det går att bygga i det mesta. Har själv ett som är byggt i laminerad 18mm spånskiva.
Nätet du söker namnet på heter ventilations plåt/nät, kan även kallas för hålplåt.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

oki.. tack så mycke!! då vet jag.. helglas blir för dyrt.. har ett hemma.. men ska va ett billigt så jag kan sära på dem.. så de bara e tillreckligt stort som reglerna säger.. så får bli i trä med glasdörrar..

Vad är det för ormar du har ? Hur stora ?
Det jag tänkte på är att väldigt ofta kan man göra fynd på begagnatmarknaden . Att bygga ex ett terrarium med måtten 120x50x50 kostar en del ändå . Glas ca 200.- , lister ca 150.- , träskivor ca 2-300.- , ev ytbehandling för att tåla lite fukt ca 100.- , belysning ca 100.- och värme ca 1-300.- . Det plockar på !
Begagnat så kan man säkert hitta för under tusenlappen komplett i glas. Eller ännu billigare om det är i trä.
Det är ju trotts allt en del jobb med att bygga , men iof så får man det som man vill ha det oftast ;) . Jag personligen tycker det är kul att bygga själv :D
Mvh Jonny

har majsormar.. å de parar sig hela tiden.. så måste ha ett ganska snart.. jo men svårt hitta billiga å som håller måtten.. de jag har fick vi betala 3000 för å då va ormar å allt med.. men de va dyrt om man tänker nu i efterhand för ormarna var väldigt unddernärda när vi fick dem.. så nu har vi gött upp dem så de e i lagom hull.. å tror ändå de blir billigare å bygga själv.. om man ej hittar nåt billigt i trä, men tycker de som e ute på annons e så dyra, så vet ej.. va e lagom pris på ett begagnat terrarie till en majsorm??
Jag gav 500 kr för mitt som håller måtten 100x50x70. Botten och bakstycket är i aluplåt resterande i glas.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

vart hittar ni dessa priser.. allt jag ser ute kostar typ från 1000 upp till 5000.. har ej sett något under 1000 som håller måtten.. nu e jag lite osäker på vad måtten e exakt men har aldrig sett under tusen
Hittade mitt på blocket.

oki.. har aldrig sett något under tusen där.. men får hålla utkik.. annars bygger jag ett eget så får man de som man vill ha de..
#9 Om du går in på denna sida och registrerar dig så kommer du åt deras byggar verktyg. Man skriver in måtten man vill ha och vilken tjocklek på byggmatrialet man vill använda sig utav så får du en komplett kapningslista och ritning.

tack så myce!! den va ju jätebra den sidan!! hihi.. min mammas sambo som ska hjälpa mig å bygga.. annars blir de inge bra.. haha
Riktigt bra sida faktiskt. Burken som min majs bor i nu är byggd efter ritning därifrån med modifikation.

de blev ju riktigt fint ju!! hihi.. vad e de för medel man ska ha så de tål fukt?? eller finns de nåt trä man kan använda som tål fukt??
Inte jag som byggt det som jag, utan det är den förra ägaren till terrariet och till majsen som jag har.
Det finns nått som heter NM Akvarielack FS 023 och NM Härdare 80 och kan beställas här.

tack så mycke!! nu har jag nog all information jag behöver.. hihi