Reptiler ute
Åhå, en sån lust jag fick att bege mig ut i skogen nu! Tjusigt värre. Min senaste huggormsupplevelse var för hela 15 år sedan då jag nästan råkade trampa på en huggorm som höll på att sätta i sig en nyfångad salamander. Dags för en ny träff nu 
_No way! Yes way!

sjukt vacker!

Jag såg två st igår de är så härligt att se dem ute i det fria. 

Det är inte jätte vanliga:/ men däremot finns det en ö ute i skärgården där alla som har problem med huug ormar lastar av de, so på den lilla ön finst det ca 500kanske

Tjusig flicka!!
Min ena katt har åxå haft närkontakt med en huggorm idag, stor svullnad å ömt framben blev resultatet… e andra gången.. kunde ju tycka att han borde lärt sej efter första gången men icke!!
Den donnan var tjusig.
Jag och minstingen (snart 5 år) var ute i skogen igår och letade på de platser jag sett huggisar förut men inte fick vi syn på någon. Hade med mig kameran men kommer knalla upp under dagarna här för att kanske ha turen på min sida och få fota en.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Jag tog en sen eftermiddagstur till samma plats i förhoppning att återfinna den fina stora huggormshonan med den ovanliga uppbrutna teckningen på ryggen, men jag kunde inte se henne. Däremot hittade jag en annan huggis bara 20 meter från den plats där vi fann den första. Klockan var 17.30 när jag tog den här bilden: