Mina tankar går till Wassago
Det är med sorg i hjärtat jag skriver detta.
Reptiler iFokus Medarbetare Wassago har råkat ut för en mycket svår tragedi och kommer vara borta en längre tid, hur länge vet han inte.
Vad har hänt?
I mådags eftermiddag brann han hem ner till grunden, tur i oturen så klarade hans ormbod sig från branden och alla djur som han hade i den är nu evakuerade till tropikhuset i Borås. Det tragiska i allt detta är att han förlorade sin hund, sina tre katter och sin papegoja som brann inne i huset. Hela hans hem med allt vad det innebär brann upp. Vad som orsakat branden är ännu okänt.
Han har fått hjälp med att evakuera djuren från ormboden av koffra.
Mina tankar ängnas sedan jag mötes av detta besked till Wassago i hans svåra tid.
/ Andréas Sandberg Sajtvärd för Reptiler iFokus
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Nej, fy så hemskt! Sänder en tanke till Wassago och beklagar vad som hänt. Finns egentligen inget att säga, så jag önskar dig bara lycka till med att komma igenom denna tragedi!
_No way! Yes way!
Herregud så hemskt! Tack och lov att Wassago själv inte blev skadad…
Sänder många tankar, beklagar denna tragedi och hoppas att Wassago får hjälp nu när han som mest behöver det.
/Lisa
Fan va hemskt. Många reptilmänniskors hem som brunnit på senaste. Läskigt ju =/
Ja det är hemskt det som hänt :o( fullständigt vidrigt :o(

Riktigt otrevligt när sånt här händer ! Han vet iaf att jag finns här när det är jobbigt och han har världens snällaste syster och mor som finns där för honnom.
Mvh Jonny

Snacka om att ha otur,
Nä fy va hemskt, jag sänder en varm tanke till de stackars djur som var i huset och en till Wassago också såklart.
Sänder mina djupaste omtankar till Ingo.
Detta är ungefär det värsta man kan uppleva och det man som husägare bävar allra mest inför.
Jag har själv råkat ut för en liknande händelse när min lägenhet brann för 30 år sedan och alla mina djur brann inne, mer än 20 reptiler och en del fåglar.
#5 Så skönt att veta att han får bra stöd från vänner och familj.
Har talat med Wassago, och alla katter lever!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#10 men det var ju goda nyheter :o)) Härligt att höra :o))

Men fy va hemskt! Skönt att katterna o alla ormar klarade sig. Sänder mina tankar ti Wassago o hans djur…
#10 Det var nått gott att få höra.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Nej, det kan inte vara sant! Kom hem efter att ha varit på utbildning och läser detta… är chockad… Men vilken tur att Wassago, ormar och katter klarade sig - vilken lättnad!
Om det är någon som träffar eller har kontakt med honom - hälsa och säg att vi alla tänker på honom i denna svåra stund och att han är mer än välkommen tillbaka när han vill och orkar!!
Skönt att katterna klarade sig. Men fortfarande. Fy vad hemskt.
_No way! Yes way!
HÄMSKT !! beklagar för ditt hem o de förlorade djuren ..

Nej fy vad hämskt, att förlora sitt hem och sina djur i en brand, sänder varma tankar till Wassago .
Tack och lov att katterna fortfarande är i livet!
Verkligen hemskt han som gladdes så åt att få flytta dit till Lilla friden
Hoppas att det snart löser sig för honom

Vilken mardröm!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
skänker en tanke åt honom! det måste vara tungt.. Finns nog inget som kan få han att må bättre, men jag hoppas att han "blir bättre" snart och kommer in hit och pratar med oss.. What a nightmare!

Har tänkt på Ingo sedan jag fick mailet av honom. Stackare! Det är en fruktansvärd sak att råka ut för och jag skänker en tanke och håller alla tummar att han kommer tillbaka och kan gå vidare.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Så synd och hemskt, hoppas att han klarar sig.
Nej så hemskt! :( vilken olidlig smärta.
Jag tänker på honom och alla djuren…
Sånt här som bara inte får hända..
Hoppas han är tillbaka snart och försöker se till det positiva som finns, att han själv och en del av hans älskade djur fortfarande är i livet.
Så fruktansvärt!
Tröstekramar till honom och hans familj! Att få sitt hem förstört på det viset, kan jag knappt föreställa mig… en tanke oxå till djuren som förolyckades..!
Beklagar sorgen och hoppas att du går mot ljusare tider
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
Nu har det hänt här också. 4 hundar strök med i en husbrand hos några av mina gamla bekanta.

Nej, fruktansvärt! Jag blir riktigt rädd…och ledsen att höra det! Det är så läskigt med husbränder. Jag drömmer mardrömmar om det!
Med Vänliga hälsningar

Hej!
Sitter vid en lånad dator just nu, tack för all er omtanke! Och ett stort tack till Koffra och Therese från Borås tropikhus som så snabbt kom till undsättning för att evakuera alla reptiler!
Jag hoppas att jag till helgen kommer att ha el ut till reptilanläggningen så att jag och reptilerna kan flytta in där så länge.. Saknaden av min älskade Hund, Ronja som hann fylla sju år och Gojan Jäsper som endast hann bli 16 är enorm.. Men i söndags fick vi åtminstone Ronja begravd och det känndes skönt. Lilla friden kommer att byggas upp igen och vad det lider har ni mej tillbaka här vare sej ni vill eller ej! 
Just nu är livet tungt, men som jag sa, jag kommer tillbaka! Den tekniska undersökning som gjordes i måndags var mycket osäker då det i princip inte fanns nåt kvar att undersöka tror att brandorsaken antingen började bakom kylskåpet (tydligen vanligt) alternativt att det blivit någon form av gas explosion i vedkaminen.. Hur som… det är som det är… Har i vart fall underbara vänner och familj som stöttar å hjälper mej så gott det går!
Väl mött//I
#29 Tack för att du kikar in och håller oss up to date med vad som har hänt. All heder åt koffra och Therese.
Beklagar förlusten av Ronja och Jäsper.
Skönt att alla katterna var välbehållna.
Det var ju bra att dom kunde nämna någon trolig orsak till branden iaf.
Ha det nu bäst vännen, som du vet så finns vi här och vi vill inte bli av med dej.
//Andréas

Skönt att höra att du kommer tillbaka och att kissarna klarade sig! Du får ta hand om dig tills vidare och kämpa på. Beklagar förlusten av djuren du förlorat.
/Myra
Med Vänliga hälsningar

Beklagar förlusten av Ronja och lille Jäsper förstår att det måste vara mycket tungt för dig just nu.
Det är ju i alla fall en himmla tur att du själv är välbehållen och kan komma tillbaka hit till oss .
Kram Mizzi
#29 Många kramar, det är aldrig lätt att förlora ett djur, och att förlora sitt hem oxå är inte lätt.
Kämpa på!! Du vet ju att du har vänner som bryr sig och det är ändå viktigast!
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Det är en stor tragedi som vi alla kan ta lärdom av!
Elden är farlig och bör hanteras med stor respekt, och även om denna brand inte är orsakad i ett oförsiktigt eldande så ser man allt för många eldsvådor idag.
Var försiktiga allihopa och vi får tillägna wassago våra tankar! Jag hoppas att hans tillvaro går att styra upp och att hans vänner och bekanta tar hand om honom.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Roligt att "se" dig igen, wassago!
Jag beklagar verkligen förlusten av djuren, det måste vara hemskt att förlora dem på det sättet!
Hoppas det går bra att bygga upp Lilla Friden igen och att du trots allt kan må bra igen så småningom! Lycka till och hoppas att vi får lite uppdateringar då och då när du orkar och vill!

Beklagar det som hänt. Men av ditt inlägg #29 så verkar du vara otroligt stark fasst allt detta hänt. vi finns här för dig =)

Sänder så många tankar till dig, så det blir nog trafikstockning på vägen till dig. Kan inte, och vill inte tänka tanken på hur det känns för dig. Det gör ont att detta hänt dig. Tänker på dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Jag är så rädd för bränder. Det brann ner en radhus länga på en gata i närheten. Kunde inte sova på flera veckor. Är ännu väligt rädd.
Hoppas att allt är bra med dig! Tur att du och ormarna klarade sig!

när hände detta sorgsna?

I början av månaden.
Jag är extra noga med att stänga av TVströmmen, lampor, kaffebrygare och annat brandfarligt när jag är borta. Läskigt!
Med Vänliga hälsningar

Ett stort hjärta fyllt av kärlek till dig Wassago och dina djur från mig och mina småttingar. Skönt att så pass många klarade sig trots allt.
Fick reda på detta genom en bekant några dagar efter. Verkligen jobbigt när sånt här händer :-/
Det är skönt att du har bekanta som kan hjälpa till. Hade mer än gärna hjälpt till om jag bott närmare.
Du är väldigt saknad inne på exotiskadjur och vi hoppas på att få se dig inom snar framtid igen.
Lycka till med allt. Kan man göra nått för dig så är det bara att säga till.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

fan asså, jävligt jobbigt, förstår dig till 100% att det är tungt just nu..
Hoppas du repar dig bra och inte tar för långt tid på dig till du kommer tillbaka hit med oss:):)
Ush, vad hemskt
Beklagar sorgen!