Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 1747 ggr
koffra
0

Detta är ju inte bra .... !

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Wassago
0

Den e avstängd… vad händer Al??

koffra
0

http://www.youtube.com/watch?v=q724X1M4_9I

Funkade tydligen inte så , men nu ska det nog fungera

AndreasS
0

Redigerat…

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Crotalus-Adamanteus
0

Förstöra är de bra på.

AndreasS
0

Huä, jag säger då det. jänkare…

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Trollhassel
0

Mmm, fy!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

carmas
0

någon som skulle kunna förklara vad som händer? vill de stänga ned husdjurs reptiler?

koffra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I princip så vill dom väl stoppa all handel med de flesta olika djuren , även fåglar , hamstrar , fiskar osv i Amerka . Det kommer ju även påveka oss med . Än värre kanske det blir sanning i sverige med om det går sig illa . Och vad han berättar på denna videon , så konfiskeras alla djur som berörs , även de som folk har hemma.

Detta är ju helt absurt om det nu skulle bli så !! Jag har själv skrivit på , och uppmanar att fler stödjer detta .

carmas
0

Jag hade nog behållt min spindel om en sådan lag kom up..

koffra
0

Kan säga som så att det är ganska många som har detta som sitt liv och ger inte upp i första taget.

Själv skulle jag inte frivilligt lämna iväg nåt av mina djur , även om det är så lite som en kackerlacka eller nån av mina 30tal ormar.

Om detta träder ikraft så lär ju "svarta" marknaden öka och då har dom ännu mindre koll på vad som finns i landen.

carmas
0

ja, verkligen!

Wassago
0

Sanslöst! Men frågan är om det verkligen kan gå igenom…

carmas
0

eh, tror att det inte är något större igentligen..

Crotalus-Adamanteus
0

#12 Heltotroligt vilka sjuka idér folk har. Jag släpper inte min djur.

Bushmaster
0

I sverige finns en lag om att inget kan tas retroaktivt irfån dig, men skulle en sådan lag komma så får du inte odla eller sälja eller ge bort ngr nya djur, så i princip skulle den lagliga hobbyn dö ut.

Men det gick ju bra innan det var lagligt att få tag på fina reptiler så jag ser inte ngt problem egentligen.

Wassago
0

#14 Inte jag heller! :)

#15 Helt sant!

AndreasS
0

Hos mig lär dom stöta på patrull, här släpps inga djur.

carmas
0

Patrull!

koffra
0

Att det kommer bli likadant i sverige är väl inte så troligt , men blir det så i amerkia så kommer ju vi påverkas garanterat . givetvis kan vi fortfarande få tag på reptiler osv om vi vill det . Men jag tycker inte dom har rätt att genomföra detta oavsett vad . Hobbyn har det redan knackigt och detta hjälper inte till possitivt .

Däremot att regler stramas åt och skärps i sverige , det tror jag ! Iaf om svenska folket får lite luft under vingarna . Att sverige tar djuren från oss det tror jag inte , men däremot så är det inte omöjligt att man inte får ha djur hemma enl lag om det fortsätter.

Jag tycker iaf att man bör sätta ner foten och visa att vi inte tillåter sånt här trams . Går detta igenom , vad kommer näst i så fall ?