Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 3052 ggr
[LiisaDagger]
0

Äntligen skäggagam!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag skaffat det jag har velat ha så länge, en liten skäggis, och den är verkligen liiiiten.

En fråga bara, när de är så här små ska de ju äta rätt ofta och ganska mycket småsyrsor. Någon som har bra tips om hur man gör detta smidigast så man vet att den får i sig det den behöver. En liten aning jobbigt att sitta o mata den för hand. Släpper man ner syrsorna springer de ju bara o gömmer sig :/

[LiisaDagger]
0

Bilder…

[LiisaDagger]
0

Solbadar

[LiisaDagger]
0

Här undrar den vad jag håller på med egentligen…

koffra
0

Tyvär har jag inga bra svar på dina frågor , men en liten söt krabat har dittat hem till dig iaf . Det ser jag :D

AndreasS
0

Det du kan gör att skaffa dig en petbox modell större som du har skäggisen i och släpper ner sysorna tillsammans med skäggisen.

Du behöver inte ha nått bottensubstrat i den men en handuk i botten kan du ha.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[LiisaDagger]
0

#5 Bra ide, hur många gånger om dagen tycker du att jag ska göra detta?

AndreasS
0

#6 Du hittar lite info i denna artikel.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[LiisaDagger]
0

Jag tycker skäggisen äter dåligt… Jag erbjuder den mat 2-3 gånger om dagen och har ett antal syrsor i terrariet hela tiden. Någon som har en aning om hur många syrsor en skäggis i den storleken ska äta per dag? Jag har letat info men hittar inget bra! Förstoppad är den inte, jag städar avföring varje dag ur terrariet.

dragontear86
0

den var verkligen liten!! hihi.. jättesöt!! denjag hade åt varannan dag men han var lite större..

pillret
0

Du ska inte ha syrsor i terrariet för dom äter på din lilla skäggis.

Rekomenderar dig att köpa boken Skäggagam av Sofia Cirverius, toppenbok på svenska.

Vet inte om man får rekommendera andra sidor här men "repti.net" är annars bra för nybörjare.

Hälsningar Anki

carmas
0

Lyllo!!!! vill ochså ha en skäggis:/

AndreasS
0

#10 Har då aldrig haft något problem med det under de 3 åren jag har haft min skäggis.

pillret
0

#12 Min skäggis är idag 6,5 år och säljaren, andra skäggis ägare och på andra forum säger alla samma sak ang syrsor i terrariet.

Prova att sticka ner din hand där du förvarar dina syrsor, så garanterar jag att du inte låter dom vara i terrariet mer Oskyldig.

Då är det bättre att ha små gräshoppor.

Hälsningar Anki