Ömsning
Måste bara berätta för er att min Brachypelma bohemi ömsade igår och jag såg allt. Från hon la sig på rygg till hon stod på alla åtta igen.
Filmade nästan hela processen så att sonen och maken oxå kunde uppleva denna fantastiska upplevelse.
Vimse var vacker före ömsning och hon är vackrare idag.
Ha en skön kväll.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Grattis, alltid lika kul med lyckade ömsningar. Jag gick runt här som en äggasjuk höna när min blondi ömsade, så fascinerande! Tänker du lägga ut filmen så vi får se?

Ja förfan lägg upp den, men du kanske vill speeda upp den lite, hehe, hur lång tid tog det totalt? jag tror att min cyanopubescens ska ömsa snart ska hålla mig vaken haha;P

Vet inte om jag klarar av att fixa till filmen så att jag kan lägga ut den. Måste kolla med sonen om han kan få ner den i storlek - den ligger nu på 87,8 Mb.
Det tog ca 2.5 tim från hon la sig på rygg - till hon vände sig och stod på alla åtta igen. Jag stod upp hela tiden.
Tyckte det var häftigt att när hon ömsat klart var hennes tänder vita och pö om pö blev dom bruna - efter ca tjugo minuter var dom normal färg.
/Yvette

finns många program som kan göra sånna saker, sök på google

Kul att se sina djur ömsa och bli fina. Jag har studerat en massa ömsningar men jag slutar aldrig att faschineras. Alla mina bönsyrseungar har ömsat under ett par dagars tid och det händer så mycket när de är små. Lika spännande var gång!
Hoppas du får ordning på filmen!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Ska se om sonen kan få rätt på det - annars får jag försöka i nästa vecka. Idag har jag badat tre katter och imorgon ska jag åka på utställning i Malmö med de badade katterna.
/Yvette

hehe villket jobb:) annars skulle du kunna skicka filme till mig och så fixar jag det om du vill asså..

Kan du lägga ut den filmen här?
De vore kul att se den.

carmas: Det blir en utmaning att försöka fixa till filmen. Skulle jag inte klara det så tar jag gärne emot hjälp från dig.
Crotalus-Adamanteus: Filmen kommer så fort jag har fixat till den. Idag ska jag på kattutställning hela dagen och då hinner jag inte lägga ut den.
Ha en skön söndag.
/Yvette

Trevligt :)
Tack desamm Yvette

Yes, skicka bara ett medelande här..

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har sonen och jag lyckats få ner ömsningsfilmen i storlek och tid. Vi har ökat hastigheten och plockat bort ljudet - ingen vill väl höra när katterna går på lådan eller att jag nyser =O)
Ni får ta det som det är och ha lite överseende med att jag är en amatörfilmare till 100%.
Lite hoppigt blev det men man ser dock ömsningen ändå.

grymt du fixade de(sonen:)) jag tyckte att den blev ganska bra!
Coolt! Jag vill ha en bohemi!

Alla brachypelma sorter är sjukt fina!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Coolt

Fan vad fräckt att du fick det på film. Den kämapar på bra,

Min lilla Vimse är vacker och hon blir ännu vackrare efter ömsning. Hon är väldigt trevlig när hon ska ömsa för hon ligger öppet så att man kan följa allt. Även Spindel ligger öppet men de andra ligger gärna lite gömda.
Roligt att ni uppskattade filmen. Kvaliteén kunde varit bättre men det är ju filmat genom glaset och det var rätt så jobbigt att filma så länge. Till nästa gång ska jag ha ett stativ i närheten och då slipper jag skakningarna.
/Yvette

Jättekul att se! Vacker spindel!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

nje då slipper ''Ni'' skakningarna! :O hoppas du laddar upp nästa ochså!

Tillhör dom som inte är så särskilt förtjust i dessa djur, men kunde inte slita blicken förrän Vimse var färdig ömsad. Naturen är fantastisk!!!
Så länge har jag aldrig titta på en spindel 
Jätte fin film och det var ju tur du var hemma precis vid rätt tillfälle..
Hälsningar Anki

#20 - Roligt att du tycker Vimse är vacker. Hon var min första spindel och jag tycker hon är så vacker med sina röda ben.
#21 - Givetvis både filmar jag och lägger upp filmen här om jag lyckas se en ömsning igen. Sker ömsningen på natten - ja, då sover jag =O)
#22 - Roligt att du inte kunde slita dig. Jag är skiträdd för spindlar men tycker att våra spindlar är så vackra. Har haft Vimse i handen och det är en härlig känsla. Tyvärr tål jag inte när de sprätter - det kliar, kliar och kliar dygnet runt i fyra-fem veckor. Ingen höjdare.
Har precis tittat på en expedition på Guinea och de har bl.a. visat en Goliat-spindel. Snacka om stor och vacker och framförallt glupsk. Det var DR1 (dansk kanal) som visade programmet.
/Yvette
#23 Jag kan verkligen rekommendera att köpa en T. blondi. De äter mycket, växer snabbt och de är ganska aktiva. Min lilla blondi har växt oerhört snabbt på sista tiden.

Det är min största dröm… att skaffa en goliath, jag är ganska säker på att jag skulle klara det men jag ska nog vänta något år till..
#25 Du har väl redan en pokie? Då är en blondi inget problem. Vet inte vart du bor med jag vet en kille som säljer dem i Malmö.

Spindlar tillhör inte mina favorit djur men det var kul att få se den ömsa.
Såg en spindel i helgen o det var första gången som jag tyckt en spindel var riktigt vacker.
Vet tyvärr inte vad det var för sort men den var stor gul med stora grå täcken på ryggen.
Den var så ljus gul o väldigt klar i färgen.
Har du någon bild på Vimse nu när ömsning mm är klar o man kan se färgen när allt är klart.
Bra jobbat o hålla i en kamra så länge.
Hur gick det för katterna på utställningen?
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Vad roligt att så många uppskattade filmen. Nästa gång bir det absolut ett stativ.
#27 - Ska ta en bild på Vimse imorgon.
Jodå, det gick bra på utställningen. Vi ställde själv tre katter från vår egen uppfödning och vi hade två av dom nominerade. Sedan ställdes ytterligare två från vår uppfödning och även de blev nominerade. Inte illa att ha fyra av fem i panel.
/Yvette

Alla snackarom pokie, vet ej vad det ärXD VAd är det?

#27 menade du den som satt i det mittersta terrariet på Husdjuretsdag?

#31 nej den satt längst ut mot cincillan. stor gul sak

Vimse ser fin ut på bilden
#30 Pokie=Poecilotheria
#29 Vilken snygging!

jaha, men de är små…
#35 Men sen blir de stooora och elaka :P

haha, sant:)