Maya och Inka, de röda regnbågarna!

Ja, röda regnbågar e inte fel! :)
Ett mycket vakert djur.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Vackra :)

Väldigt vackra djur med fina namn oxå. 

Tackar tackar!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Varsågod :)

riktigt fina ormar ju!!

Inka har skadat ögat! *lite orolig*
Med Vänliga hälsningar

Oj! alvarligt eller?

Kanonvackra med fina namn.
Stackars Inka - hoppas hon inte är allvarligt skadad i ögat.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Hur är det med Inkas skada?

Ögat ser klart och fint ut, inget öms kvar men linsen ser inbuktad ut på ett ställe. jag har aldrig sett något liknande. Jag vet inte hur han gjort sig illa. Det är väldigt svårt att ta en bild på ögat tyvär.
Med Vänliga hälsningar
När jag började med regnbågsboa under tidigt 70-tal var det fler än jag som drömde om de brasilianska röda regnbågarna. De fanns inte att uppbringa i Sverige och att smuggla dem från Europa var otänkbart, både med tanke på att reptilimporten var ytterst begränsad och absolut inte omfattade Epicrates cenchria cenchria och med tanke på pengarna, de var svindyra och det fanns bara ytterst få, alla vildfångade.
Istället körde jag och alla andra regnbågsboaentusiaster med den bruna eller colombianska regbågsboan (Epicrates maura). Enligt vad som påstås var jag först i Sverige med att föröka dem. Ungar hade fötts i Sverige tidigare, men bara genom redan dräktiga vildfångade honor.
Bilden visar ett gammalt tidningsurklipp från 1976 med en av mina bruna regnbågsboaungar.

Jätteroligt att se! Fantastiskt!
Med Vänliga hälsningar

#15 Hoppas att allt löser sig för Inka.

Ja, det ser inte irrierat ut alls nu. Han är fin i färgen runt ögat och tycks inte ha några problem. Jag håller stenkoll på honom nu så får vi hoppas att ögat återhämtar sig helt.
Med Vänliga hälsningar

Ja jag håller tummarna.

Jag hade en stor hona för ett tag sedan . Hon gick i en djuraffär och jag fick henne väldigt billigt just pga hennes öga såg ut som du beskriver det .
Jag tog hem henne och gav henne bra med temp och rikligt med fukt (som hon saknade innan) . Efter ca 2 veckor ömsade hon och det visade sig att det va gammalt öms som inte lossnat. Hennes öga blev helt återställt och hon började äta som en häst igen :) .
Det är faktiskt en dam jag saknar … Hon mätte 2 meter och va lite smålurig ;) .
För den som är intresserad så har jag ett par bilder på zoonen.
zoonen koffra

Åh, jasså…Jag ser inte alls att det skulle sitta öms kvar på Inka. De har bra temperatur och luftfuktighet. Jag har provat med bad och allt möjligt om det skulle vara något sådant i allafall. Såg din orms öga normalt ut i övrigt? Jag ska bli noggrannare med att undersöka skinnen efter öms i allafall. Det är ju ett bra sätt att hålla koll men de har alltid ömsat utan problem i ett helt stycke.
Oj, vad fin hon var!
Med Vänliga hälsningar
Sjukt vackra färger
Och fina bilder:D
Väldigt, väldigt vackra! :)
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus