Påskägg
Härligt koffra och grattis.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Ser man på! Nu får du å göra! ;)

Wow, dubbelt upp.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

som sagt.. du lär få å göra!! 

Visst har jag att göra! :D . Sen har jag ju även ägg efter mina nigrita som bör kläckas från påsk och nån vecka framåt .
Sen kanske nån mer hona som lägger ur sig här , men det tar vi sen ;)
En bild på ena Nigritan .

grattis!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Toppen Jonny, vad har du för konstellation på föräldrarna i de där paren?

Hmm…. vet inte rikigt vad konstellation betyder ?

Grattis o glad påsk
grattis ^^
¨Grattis! Glad Påsk!
Jonny
Konstellation är ungefär sammansättning. Karlavagnen är en konstellation av stjärnor. Jag menade hur dina två par som du visat äggläggning på är sammansatta, dvs hur respektive hane i paren ser ut.

Ah .. :) Ok Peter . Då fick man lära sig når nytt :D
Jag ska fixa lite bilder på mor och far hos de olika paren under dagen .

Dubbelt

Tackar alla andra för de fina komentarerna :D , Och glad påsk på er med !

Ovanligt jämt tecknat stripe-californiae-par, där kan det bli riktigt snygga juveniler om du har tur.
Grattis Koffra i trippel bemärkelsen då, ägg på 3 håll 

Snygga bilder.

#22 Hon är så lik min widow som jag hade, ångrar djupt att jag bytte bort henne.. ska ha en sån svart skönhet igen!
Grattis alla små ägg :) hoppas allt går bra

#27 Ååh så vacker. Dom där är absolut en av dom vackraste ormarna jag vet :)

Vilka sööta orman ! :D

Oj, den där ser precis ut som en splendida. jag kan slå vad om att du har splendida i leden bakåt i tiden hos dina nigrita.
Bortsett från det röda är det exakt en splendida den där lille på bilden. Hur ser den andra avvikande ungen ut? Är det också en splendida? Jag har just köpt en 2008 splendida-hona som jag ska hämta upp i Malmö den 6e juni.
Om den andra avvikande ungen också är en splendida, kan du tänka dig att släppa den då?

#33 Ja det är inget snack om saken, det där är en splendida född av nigritaföräldrar, så det bara måste finnas splendida i föräldrarnas härstamning.

Det va som attans ! Det trodde jag verkligen inte …. Vet att de har laggt flera kullar innan (inte i min ägo) men ingen som blivit annorlunda vad jag vet .
Lite intressant är det ändå , splendidor är ju jättevackra ormar .
Tro inte att det bara är pengar i huvudet på mig , men hur vanliga är dessa ? vad kostar de om man får tag på de ?
Sökte lite snabbt i tyskland , danmark och sverige men inga till salu .
Numera är splendida ovanliga i Sverige. Jag hade några på 80-talet och nu har jag hittat en juvenil från 2008. Min tanke är att föröka få lite fart på den underarten igen.

Var hemma hos koffra häromdagen å får ju säga att dom var minst lika läckra irl som på bilden! 

#38 Ja du va nog lite impad , och det krävs ju en del för att du ska bli det ;)

Ja, men dom var riktigt granna!! Vi pratade ju lite om att det kanske låg nåt annat bakåt, men jag var inne på fel underart bara! 

Nu när jag kollat upp lite djupare fakta så verkar det stämma helt och hållet med splendida . Antagligen så är mitt nigrita avelspar lokalitet från arizona ,sonora där det är vanligt att de intigreras med varandra.
Det förklarar ju allt :) . Riktigt kul faktiskt !