Axelotler?
Jag ska köpa en Axelotl och behöver få svar på mina frågor:) Vill ju vara så förberedd som det bara går! Här kommer frågorna:
1. Hur mycket kostar en Axelotl?
2. Hur gammal är en axelotl när den räknas som vuxen?
3. Kan en axelotl se färger?
4. Vilken miljö trivs en Axelotl bäst i?
5. Hur stort akvarium krävs?
6. Kan man ha en guldfisk tillsammans med Axelotlen utan att den äter upp fisken?
7. Kan man ha en vanlig salamander tillsammans med Axelotlen? t.ex eldbuk?
8. Kan man hålla En Axelotl över ytan en liten tid? Eller kan man hålla den under vattnet?
9.Simmar en Axelotl mycket? Går den eller ligger den bara still?
Är verkligen tacksam för alla svar jag får!
Vill ju vara så säker som det bara går, har ju försökt hitta fakta på google men det tod sin tid;) Jag har haft fiskar, tre eldbukssalamndrar förut så är då ganska van:)
Om du har en Axelotl, visa upp den gärna i denna artikel!:)
kram/Husberg

1 http://www.repti.net/repti2/index.php?MODULE=Buysell&PAGE=3&ID=265505
2 axolotl.org
3 axolotl.org
4 axolotl.org
5 axolotl.org
6 privatperson
7 privatperson
8 axolotl.org
9 axolotl.org
En sökning gav denna sida: www.axolotl.org
Antar att du inte visste den korrekta stavningen på detta djur kanske:/ jag fick upp massa på första sökning
ojsan!:/ Ja, Tack så mycket;)

Nemasproblemas!
Vet du något om dom? Vet ju lite eftersom jag forskat på google.se men jag undrar dessa frågor ovan;)

Jag kan inte ett skvatt om de, jag är bara begåvad på att söka på google:)
haha:)
woaah *__* de va en tuff sak de där, aldrig sett nån förut, ser lite muterad ut xD haha
Ödlan? Dom är så himla fina och skit söta! Men behöver få veta bra saker om dom:)

Jag har axelotter hemma :p Det är härliga fina djur :)
OBS! Bilden stal jag från Google.. Inte min..
Bilden borttagen.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
#9 kan du berätta lite om axolotlen? Vet ju inte så mycket, försök att svara på mina frågor som står i artikeln;)

1. Hur mycket kostar en Axelotl? Allt från gratis till 400kr, i djuraffärer kostar dom 350kr,ungefär
2. Hur gammal är en axelotl när den räknas som vuxen? bra fråga haha,
4. Vilken miljö trivs en Axelotl bäst i? Hm, ja de kan jag inte helt svara på, men våra har akvarium med djupare på ena sidan å högregrus på andra så dom kan komma högre upp, sen en del gömställen.
5. Hur stort akvarium krävs? Beror ju på hur stor axelotten är..
6. Kan man ha en guldfisk tillsammans med Axelotlen utan att den äter upp fisken? Beror på hur stor guldfisken är, men troligtvis äter den upp den, En kompis till mig vars axelott åt upp sin kompis så.. Ja…
8. Kan man hålla En Axelotl över ytan en liten tid? Eller kan man hålla den under vattnet? Hm, Hur länge vet jag desvärre inte, men du tar ju upp den i handen när du flyttar den.
9.Simmar en Axelotl mycket? Går den eller ligger den bara still? Mina axelotter simmar inte så mycket, utan mest bara flyter runt :p
Det är svårt att seja olika från olika djur…
Tack så jätte mycket! Fick så himla bra svar! , ska följa dina underbara råd! Tack Tills!
Bromma zoo säljer axe´s för 295 kr :) vita och svarta!

Hitta en jätte bra artikel om axolotl på www.zoonen.com
Låter inte som ett lätt djur att ta hand om verkar som minsta lilla dödar dem.
Men de ser jätte häftiga ut läkert med alla färger o gälarna.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

14# menar du bromma zoo marknad?
#16 Yes, sorry :)

Nej, Absolut inte so menat, bara undrar vet du va för djur de har?
Spindlar?/andrareptiler?
#18 Dom har mycket reptiler måste jag säga, och jag funderade inte ens på om dom hade spindlar. Men salamandrar, kräftor, grodor (stora), sköldpaddor både land och vatten, chamelonter, skinkar, geckos, hade dom. Kanske ngn skäggagam. Jag tittade inte så noga för jag stod och dregglade över vattensköldisarna som var 7 cm stora :) Men det är värt att besöka, och även att se deras saltvattens hörna!!
På deras hemsida kan man se vad dom har att erbjuda i reptilväg.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Det finns inga djur på deras hemsida…
Får nog ta en titt förbi någon gång efter skolan:)
Här står det vilka djur dom brukar ha inne.