God morgon 14 maj
En grå å mulen morgon här i Borås å själv e jag duktigt förkyld! Behöver ha tag på en metalldetektor då svågern blev av med en guldring på friden igår, ett arv från hans farmor så han e ledsen som få. Nån som vet vart jag skall vända mej för att få hyra en sådan?
God morgon vänner,
som #0 har det i Borås med mulet och grått är det här i Västerås också, men med inslag av regn.
Undrar om inte Cramo kan ha sånt, kan vara värt att kolla upp.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Hur funkar en sån där metalldetektor … ? Ringer man upp guldringen … ? :D

Kan vara en ide ja, ska åka in å kolla där lite senare! Tackar för tipset! 

Det verkar som att det inte är så enkelt att hyra en detektor….
Det finns tydligen vissa regler om att använda sånna utomhus enligt vad jag såg i ett par olika forum när jag sökte på googgle. Sen hur det stämmer , det vet jag inte .
fast är du ute på friden så lär ju ingen ha speciellt ont av det , det man inte ser har man inte ont av .

Om ringen har ett stort värde så kan det ju vara värt att köpa en istället .

Nja.. e väl affektionsvärdet mest iom att det är ett arv från hans farmor..

fast 900kr var ju inte så farligt.. å som du skrev så lär ju ingen få ont av det om jag använder den en gång uppe på friden..

Ja det är ingen höjdare ….
Hittade även hur man kan bygga en själv , men det kanske är lite överkurs.
http://www.jesper.nu/jtube/Coolt/23230-Byggenmetalldetektor/

he he, ja… åtmistone för en teknikimbisill som mej!! 

Så illa är det ju inte . Du hanterar ju internet och forum jättebra :D

Haha, ja.. skriva ett inlägg å söka det som intresserar mej fixar jag, men att därifrån försöka ge mej på å bygga metalldetektorer e steget långt!

God förmiddag! Min tvillingsyster Twiggie har varit hos mig över natten. Vi har busat med Prillan ute i parken. Hon jagade kottar och grävde i sanden.
Hä är det också gråmulet men det var soligt i morse.
Idag ska jag försöka hinna med att gräva fram alla millipedungar och flytta till en ny burk samt mata alla mina änkanungar. Vilket jobb det är att slänga ner en bananfluga i varje provrör. Massor av spindlar!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#11 Jula sälger billiga metalldetektorer för runt 400 kr.

Ikväll skall Jenka å fästmön gå på första lektionen på en valpkurs! Blir sex boxervalpar å två andra jyckar! Kan nog bli livat!!