Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 3265 ggr
Paddiz
0

Avicularia metallica

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi inhandlat fem små sötnosar.

Vi körde till Ängelholm för att köpa syrsor och TITTA på spindlar. Vi har länge letat efter en Avicularia versicolor men att TITTA på spindlar är ok.

Med oss hem följde fem små Avicularia metallica och de är så söta. De är inte så gamla - ca 1½ mån

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Trollhassel
0

Åh, sötnosar! Man kan ju inte motstå dem! Vad fick du ge för dem?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Paddiz
0

Håller med dig om att det inte gick att motstå.

Vi gav 400:- för 5 småttingar.

Första gången vi har så små spindlar. Ska bli spännande att följa dom i sin uppväxt.

/Yvette

carmas
0

Jag håller med, slings är extremt kul då man kan se uppväxten, Grattis, Jag letar ochså för versicolor, riktigt fina!

Lycka till med era första småttingar!

xcess
0

Jag kan inget om spindlar men har på senaste tiden intresserat mig för dem då de är intresanta djur..

Här kommer säkert en skitdum fråga,

Är Poecilotheria metallica och Avicularia metallica är 2 oika arter?

När jag söker på google så får jag upp 2 spindlar som jag tycker är olika, kan det vara så att google blandar dem då båda heter metallica?

Jag skulle vilja lära mig mera om dessa (2?) arter, kan inte någon skriva en artikel om dessa jättefina spindlar?

Crotalus-Adamanteus
0

Vackra är dem.

Trollhassel
0

#4 Ja dessa två är helt olika arter.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Paddiz
0

#3 - TACK. Vår jakt på en vercicolor slutar absolut inte för att vi har köpt dessa fem. Skam den som ger sig. Vi tyckte bara att det var dax för EN ny spindel.

#4 - Visst är spindeln ett jätteintressant djur. Min man och jag har en liten perseruppfödning och jag befann mig alltid på kattforum och persermaillistor. Idag är jag mer inne på olika krypforum och snacka om vad jag har lärt mig på det senaste året. Finns inga dumma frågor - frågar man inte får man inget svar.

#5 - Visst är de vackra.

#6 . Olika arter men - lika vackra.

/Yvette

carmas
0

#4 ingen fråga är dum:) man kan säga att pris skillnaden är den största skillnaden på dessa arter, en adult A.metallica hona kostar allt från 400 - 1000, Andra sida så kostar en adult P.metallica hona ca 3-10000kr:)

xcess
0

kan man få lite fakta om dessa 2 snygga arter!

carmas
0

Lite sidor du kan leta på:

Bilder på p.metallica P.metallica

Mer info? Minax

Mer info? Info

Hoppas du hittar vad du letar efter!