Goliat
Precis hemkomna från Ängelholm med en ny familjemedlem. Ja, egentligen är det sonen som har köpt en ny spindel. Det blev en Theraphosa blondi (Goliatspindel) och jag är väl egentligen inte så nöjd med köpet.
Jag tyckte att han kunde köpt en vacker spindel med lite färg men han skulla absolut ha detta glupska monster. I och för sig är den inte så stor men storleken kommer så småningom.
Kanske blir det en bild på nykomlingen - ska bara fundera på hur jag tar en bild på den utan att den rymmer. Det är en väldigt aktiv spindel.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Det blir mycket spindel det där!! :)
Vad roligt, glöm inte att lägga ut bilder allt eftersom den växer.

#2 - Visst blir det mycket spindel och det oroar mig =O)
#3 - Visst kommer det bilder eftersom den växer. Roligt med en liten spindel som man får följa i tillväxten.
/Yvette

Den lugnar nog ner sig me tiden. Hoppas att det blir en fet hona och inte en hane :) *håller tummarna*
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#4 Skulle den bli för stor för er så hör gärna av er vid en eventuell försäljning! ;)

Åh vad kul med goliath! Hur stor är den / vad betalade ni för den?
Lycka till med monstret!
Lycka till med den "lilla/lille" Hehe ;)

#5 - Ja, håll tummarna för att det blir en hona =O) Sonen har döpt den till Blondiie.
#6 - Jag hade sålt den på stört om jag hade fått för sonen =O) Tur att den inte ska bo i vårt sovrum. Ingen spindel som jag vill ha. I och för sig ville jag inte ha in spindlar i huset för ett år sedan. Idag har vi totalt 14 =O) Tror inte att jag ändrar mig angående detta monster.
#7 - Alldeles för stor =O) - Ca 6 cm i benspann - 750;.
#8 - TACK
Idag har vi haft besök av vänner och de är absolut inte förtjusta i spindlar. Tror de har ändrat åsikt till viss del efter besöket. Gjorde inget att vi öppnade in till spindlarna och de tog med sig ett skinn hem. Skinnet ska visas på dagis.
/Yvette

#9 Det var ett mycket intressant besök i er egen "djurpark". Vi blev mycket imponerade av alla spindlarna, de var ju vackra och såg så snälla ut
.
Skinnet vi fick med hem, det skrämde resten av familjen. De trodde vi fått en spindel med oss.
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

#10 - Vi tackar för besöket. Roligt att få visa upp "alla" våra djur.
Så småningom blir det kanske en eller två spindlar hemma hos er oxå =O)
Ha det gott.
Kram Yvette

#11 Ja Fredrik verkar sugen på en spindel, vi får väl se.
Ha det bra // Karin
Karin

#12 - Frågan som dyker upp i mitt huvud är då: Släpper du in en spindel i huset? =O)
/Yvette

#13 Jag har lite framförhållning, han ska nog snart flytta hemifrån. Jag är inte så sugen på spindlar 
// Karin
Karin