Säljes: kungssnoksjuveniler
Puttar annonsen lite.

mmmm vill ha Sn0wflak3@live.se
Väldigt vackra. <3 Skulle gärna köpa men har inte varken råd eller får för ormrädda mamma XD Ska nog dessutom samla ihop till en häst, och det kostar ju inte lite….
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Hallå
På grund av ett avhoppat byte, har jag fortfarande kvar några kungssnoksjuveniler från förra sommarens kullar.
Det handlar i första hand om två stycken kaliforniska kungssnokar (Lampropeltis getula californiae) av morfen "reverse spotted". Båda är honor och den ena är lite gul i botten, medan den andra är vitare. De funkar båda alldeles förträffligt bra, men den gulare är lite glupskare än sin syster, så hon är något större.
De andra två är kungssnokshybrider, korsning mellan två olika underarter av Lampropeltis getula, nämligen kalifornisk kungssnok (L. g. californiae) och spräcklig kungssnok (L. g. holbrooki). Båda dessa är också honor och de fungerar utan minsta anmärkning. Samtliga av de här fyra juvenilerna är mellan 40 och 45 cm långa och jag vill ha 400 per styck för dem.
En enda kvar av mina 2008-juveniler
Det blev en avhoppare av den senaste intressenten. Båda korsningskungssnokarna är kvar.
Puttar lite 

vill ochså ha!!!!
dock har jag samma problem som blossatossi:(
Hur sköter man om dem?
Hur stort terrarium ska de ha?
Vad äter de?
Man inreder ett lagom stort terrarium och ser till att ormen har rent bottensubstrat, rent vatten i en skål stor nog för ormen att bada i, minst två gömslen som döljer hela ormens kropp. Värmekälla, endera underifrån via värmematta, eller ovanifrån via värmelampa.
Just dessa eller när de är vuxna? En bra grundregel är ett terrarium som är lika långt som ormen. Dessa juveniler är just nu cirka 40-45 cm, men de blir tre gånger så långa.
Möss i lämplig storlek.
Puttar lite, hybriderna finns kvar
Putt.
Nu är det sista chansen att hojta till om du vill ha en av de här korsningskungssnokarna till Malmö Tropikmässa.