Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1927 ggr
Husberg
0

veggo reptiler?

Håller på att tjatar på min mamma om att få skaffa en leo men självklart så gillar inte hon småkryp som möjlmask mm, jag gillar inte häller småkryp men om jag får försöka lära mig handskas med leosarnas mat så min fråga är om man kan lära en leo att äta grönt? T.ex gurka, äpple, salladsblad mm som en legoan kan, vad fins det för andra reptiler som äter grönt förutom legoan?

koffra
0

Att "lära" en leopard äta grönt är inte bra , de är inte gjorda för att äta sånt så det är ingen bra ide .

Men som du säger så finns det ju leguaner av olika slag , skäggagam äter ju iof både och ….. , daggagamer , div smågeckos mm

Dabbagamer är ju riktiga colingar :D

Husberg
0

Syrsor är ju ett måste inom leosar jag kan ju tänka mig handskas med dem om det nu blir så att jag får skaffa en leo men låter inte dom mycket? Kan man ha dom då i en låda undanstäld i garderoben? kan man mata med mygglarver doppade i vitaminer?:)

AndreasS
0

#2 Leosar kan man mata med mjöllarver. I handeln finns det 2 olika sorters syrsor, den vanliga svarta det är den som spelar dvs. låter. Sen finns det även en brun, har för mig den kallas för ökensyrsa man kan ha fel den är betydligt tystare än den svarta.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Husberg
0

Kan man mata med bara mjöllarver?? Eller måste dom har syrsor?

koffra
0

Det är inte att rekomendera att mata med enbart maskar/larver då de innehåller mycket fett , mao så blir ödlan lätt överviktig . Jag körde när jag hade min avelsgrupp på 8 st ödlor i samma burk på basfoder bestående av kackerlackor B. dubia . Sen körde jag lite imellanåt larver av olika slag . Även nån musunge till de äggproducerande honorna .

Husberg
0

okej:)

Bulle
0

Dabbagamer är trevliga att kika på.

http://www.horsfieldii.com/dabbagam.html

mvh

marita

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

AndreasS
0

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Bulle
0

Tackar

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com