Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 2913 ggr
Rafflan
2009-06-09 20:38
0

Vänjer man sig?

Tog över min brors 3 leopardgeckos och har ju sköt dom ibland när han är bort osv innan så jag kan ju allt.

Men jag HATAR syrsorna, går kårar längst ryggraden när man ser dom hoppa upp mot öppningen och råkar dom ryma skriker jag bara till och kastar en burk över dom eller dödar dom.

Så nu undrar jag om ni här också hatade små kryp och om det gick över med tiden eller kommer jag vara så här fjollig resten av ödlornas liv? ^^

monsi
2009-06-09 20:47
0

Syrsor uch! De är ju överlat utom i terarriet.

Gillar dem inte alls har haft ödlor i många år.

Det blir bättre o bättre  i början huva ligen va jag avskydde dem äckliga saker.

De är lite bättre än de där skalbaggarna som blir av de bruna larverna, eller kackerlackor.

Kommer någon med kackerlackor så ryser jag i hela kroppen o har nojor om hur de förökar sig bland mina kläder.

Löjlig jag vetSkäms

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rafflan
2009-06-09 20:51
0

#1 kakerlackor?:O Usch, nej då föredrar jag nog syrsor ^^

Paddiz
2009-06-09 21:56
0

Syrsor är läskiga men jag har vant mig vid dom och vågar oxå ta i dom. Det värsta är när de spelar hela tiden.

Sonens skorpioner hade låtit en syrsa leva och den spelade i samma ton i säkert två timmar. Jag skulle kunna strypa den - väldigt långsamt. Sonen blev oxå störd av den och när han väl lokaliserat var den fanns så dog den snabbt och smidigt - den ena skorpionen fick den serverat - nästan på silverfat =O)fru

Tycker att maskar är fruktansvärt hemska. Dom luktar och är bara allmänt hemska. Mjölmaskar går väl an men jag verkligen hatar Zoophobaser. Skulle aldrig röra dom.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

AndreasS
2009-06-09 22:50
0

#0 För att svara på din fråga i rubriken.

Ja, man vänjer sig.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Trollhassel
2009-06-10 10:45
0

Jag var (skratta om ni vill) livrädd för alla kryp och spindlar en gång i tiden. Det var just syrsorna son fick mig att övervinna min krypskräck.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

monsi
2009-06-10 12:05
0

Hur då Trollhassel?

De är ju vidriga kollar hellre på spindlar än dem.

fast man vänjer sig så uch!

Mest sambon som matar med Syrsor o pinkisar, jag öser ner Zoophobaser eller Mjölmaskar i en skål som sen sätts in till ödlorna.

Vad gör man inte för att göra sin ödla glad o mätt.Glad

Wassago
2009-06-10 13:05
0

Hehe, kan ju erkänna att jag trots 25 års hantering av dessa djur fortfarande använder pincett när jag skall mata med sånt!! Skrattande Så nä, i mitt fall har det inte blivit nån tillvänjning!

monsi
2009-06-10 13:10
0

# 7 TacK! nu slipper jag känna mig ensam.Glad

Rafflan
2009-06-10 13:51
0

Haha jaha, man kanske kan försöka få över matning som killes uppgift (a)

junilla
2009-06-10 18:21
0

har både kackerlackor och syrsor här hemma, föredrar öken syrsor för de spelar inte, men hoppar mera Tungan ute

använder också pincett hehe Skrattande fegis jag, men uuuu de är lite läskiga Flört

AndreasS
2009-06-10 20:36
0

Jag matar med pincett till min skäggis när han får syrsor och zophobas.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

carmas
2009-06-11 01:33
0

Hehe, Kan fräscha upp era fobier med att jag hittade en syrsa i badrumet i morse;)

monsi
2009-06-11 08:53
0

Uch! Blä! Tyst

Paddiz
2009-06-11 09:18
0

#13 - Jag hittade tre syrsor på golvet i Tv-rummet - där syrsorna står - och det gick hur smidigt som helst att få in dom i deras låda igen. Jag vrålade Miiiiiiiiiicke och min man kom springandes och frågade vad som hänt. Han plockade upp alla tre och jag slapp att ta i dom i onödan.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

monsi
2009-06-11 09:27
0

I bland är karlarna väldigt bra att ha hi hi!

Min vill inte gärna  ta i djur som vill  bitas de får jag ta, så vi sammarbetar rätt bra, han tar små krypen o jag tar de sura djuren. hi hi!

carmas
2009-06-11 11:37
0

Att jag hittar en och annan syrsa hemma det tycker mina päron är okej, men därimot har jag tappat 2 vuxna g.portetosa(Väsande kackerlacka), Fasen vilket liv det blev..

[kobbeuffe]
2009-06-11 12:42
0

Haha vääs vääs under kudden…..

Jo man vänjer sig nog skulle jag vilja påstå. Vi hämtar alltid våra syrsor i en pappersmugg. Häller i lite vitaminpulver och tömmer ner alltihop i terrariet och det brukar inte ta länge innan våra 2 leoparder ätit upp allihop. dom får ca 10 var per matningstillfälle. I början matade vi 2 ggr i veckan men då blev det oftast syrsor kvar nån dag så vi började ge dom lite fler en gång i veckan i stället och det har funkat bra. Eftersom vi har dom i pappersmugg så behöver vi heller aldrig röra kräken och smiter nån så brukar det inte ta länge innan katten ordnar problemet Cool

monsi
2009-06-11 14:11
0

Jag hade nog mördat om det hadde kommit lös kackerlakor hemma.

# 16 Fy farao! Förstår dina föräldrar.

Hadde du varit min så hade du fått utegångs förbud i en vecka hi hi!Skrattande

Trollhassel
2009-06-11 22:56
0

Jag tar syrsorna med fingrarna. Det gör mig inte så mycket. Änkor och stora fågelspindlar tar jag dock inte i om jag inte måste.

Med Vänliga hälsningar

mandariiin
2009-06-13 02:39
0

ni har ju lyx som hittar syrsor lite här och var! jag har kackelackor springandes i min hall m.m.

men dom är bättre än syrsor, just eftersom du inte spelar och är i största allmänhet lugnare.

men jag har vant mej mer med syrsor, då kackelackorna fortfarande känns väldigt obehagliga.

carmas
2009-06-13 12:16
0

Kan fräscha upp lite till med att jag hittade en av mina 2 försvunna väsare idag, i min garderob..

monsi
2009-06-13 12:42
0

Hadde inte kunnat sova om det fanns lösa kackerlakor i huset.Tyst

Carmas hoppas du hittar den andra snart o inga små väs börjar höras någonstans.

Lovar hadde du vart  min unge så hadde du inte fått lämna huset fören du hadde hittat dem plus du hadde fått förvara kackerlakorna i dubbla rymnings säkra burar.

Vilken mardröm öppna en byrålåda o hitta fullt med sånna i den.

Såg bitar av en dokumentär eller liknade på tv för ett bra tag sen där de visade eller tävlade i vem som hadde flest kakerlackor i huset. Kommer inte i håg riktigt var länge sen kommer bara i håg hur mycket det var o hur det var svart av kakerlackor.

I ett hus öppnade de en låda i byrån o det bra kryllade i den, var likadant i hela byrån, ville inte se när de öppnade garderoben det rasade kackerlakor över dem, fy F###Tyst

Då föredrar jag att hitta en eller ett par syrsor som mina hundar tar hand om, de rör inte helle kackerlaker, smarta hundar.

carmas
2009-06-13 12:44
0

Som tur var det honan jag hittade, och hon var fortfarande gravid, bara tjurig hane kvar:)

Ladyinred
2009-06-16 18:52
0

har kackerlackor möjlighet att etablera sig i hemmet? det ska väl vara för kallt för syrsor va?

monsi
2009-06-16 20:29
0

Kackerlakor är det djur som sägs  kommer överleva mäniskan.

De klarar nästan alllt.

De har börjat etablera sig i sverige bla via inporterad mat o som smyg resnärer i folks resväskor.

Finns inget svårare att ta död på som dem.

Ser du en så kan du räkna med att det är minst 20 som du inte ser.

Wassago
2009-06-17 02:01
0

Skulle hellre ha varenda kobra lös hemma än ett gäng kackerlackor kan jag ju säga!! Glad

Trollhassel
2009-06-17 10:57
0

#26 Oj, är det så illa, Ingo?! Kackerlackor är i allafall inte farliga.

Med Vänliga hälsningar