Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 4472 ggr
Paddiz
0

Avicularia vercicolor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har vi då gjort det igen - ja, köpt in en ny spindel.

Idag fick vi då spindeln som vi väntat på i över ett halvår - en Avicularia vercicolor. Den är inte så stor men desto roligare när vi får följa henne i sin uppväxt.

Vi har bestämt oss för att hon ska heta Lilla Blå. Nu vet vi i och för sig inte om det är en hon men det får vi se längre fram.

Visst är hon vacker.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Paddiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med i paketet fanns en liten gåva från säljaren och det var en Brachypelma smithi. En liten rackare och absolut inte så snygg som en stor smithi.

/Yvette

[LiisaDagger]
0

Fina!

Får man fråga vad man får betala för en Avicularia vercicolor, den ligger nämligen högt på min önskelista Skrattande

Paddiz
0

Vi gav 200 dkr + frakt. Som hittat!! Den ligger nog på mångas önskelista.

Jag var som ett litet barn på julafton när jag väntade på brevbäraren idag. När jag såg paketet i lådan så kunde jag knappt vänta med att öppna det. Ville att min man oxå skulle vara med när vi öppnade och då han jobbat natt fick sonen och jag vänta hela 35 minuter. Suck. Det var en fröjd att öppna upp burken och se denna skönhet.

B. smithin är tyvärr ingen skönhet nu - men blir det sen.

Hoppas att du oxå snart får en A. vercicolor =O)

/Yvette

Cajza
0

Äntligen har hon anlänt, Lilla Blå. Jag förstår att hon stod högt uppe på önskelistan, hon ser så vacker ut. Extra gåvan var inte så snygg, men det kommer, vi har sett era vuxna.

Grattis till köpet och lycka till med dem båda

// Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Paddiz
0

#4 - TACK. Visst stod hon högt på önskelistan och vi är så nöjda med att äntligen ha fått Lilla Blå.

Det första hon gjorde när vi packade upp filmrullen hon låg i, var att krypa upp på Marcos hand. I sitt nya hem (en liten salladsburk) har hon spunnit ett tjockt och fint nät och hon ser ut att trivas.

/Yvette

Cajza
0

#6 Hur stor är Lilla Blå? Hur stor är "extra gåvan"?

Vad tyckte Marco om att hon kröp upp på handen?

Så skönta att hon har taget flytten bra och ser ut att trivas hos er. Men det skulle även jag gjort, era spindlar och ja, alla era djur har det bra hos er.

Ha en bra dag

kramar från Trelleborg

// Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Paddiz
0

#7 - Lilla Blå är ca 4 cm. Smithin är ca 1 cm.

Marco tyckte att det var mysigt att ha henne på handen. Även jag har haft henne på handen och det var skitmysigt.

TACK för dina ord om våra djurs trivsel. Du får gärna bo här om du vill - bara du inte slåss med katterna =O)

Ha en skön dag. Vi hörs säkert under helgen =O)

Kram Yvette

fiffiluren
0

va snygg den blå var:)

kan ingenting om spindlar, men kanske skaffar en nån gån i framtiden, då dom är väldigt snygga att titta på. Han aldrig hållit i en fågelspindel så jag vet inte hur jag reagerar men skulle vilja pröva nån gång.

Paddiz
0

#8 - Vad roligt att du tycker Lilla Blå är snygg. Tyvärr kommer hon inte ha den snygga blå färgen när hon blir vuxen men hon blir snygg på ett annat sätt.

Det är helt otroligt fascinerande att sitta och titta på dessa vackra djur. Vi har en spindel som gör det mest fantastiska nät och det är otroligt spännande att se hur hon gör det.

En spindel är absolut inget djur man ska ha ute och kela med men visst kan man testa att ha dom i handen.

Jag rör inte gärna spindlarna då jag inte tål att få deras "sprätthår" på mig - det kliar i flera veckor efteråt och det är en fruktansvärd plåga. Visade min mor ett ömsskinn häromdagen och idag har jag blåsor på händerna som jag då kliar hål på.

Hoppas att du blir så intresserad så att du själv skaffar en spindel.

/Yvette

Xardas
0

Jag har också en Versicolor hemma som min flickvän fick hem i fredags :) grymt snygga. Har själv en Avicularia Avicularia.

fiffiluren
0

#9 jo jag vet att de inte är några keldjur, men det kan ju vara bra att kunna hantera de djur man har hemma :) det var lite så jag menade.

Blir hon mer svart när hon blir större, eller blir hon gråare?

Paddiz
0

#11 - Har ingen egen bild på en vuxen men har en länk till en vuxen hona. Även vacker som vuxen.

http://www.tarantulacanada.ca/gallery/images/340.php

/yvette

fiffiluren
0

#12 den var ju superhäftig! Hoppas din kommer bli lika klar i färgerna senare också :)