klock-grode frågor!
Hejhej! =)
Jo nu är det så att jag har bestämt mig för att starta ett aqua-terarium (stavning?) och köpa några orientaliska klockgrodor att ha i (kommer sedan även ha salamandrar). Nu undrar jag hur många man behöver för att de ska trivas? Hade tänkt börja med två iaf.. räcker det?
Hur ofta får de ungar, hur många ungar brukar de få? Är det vanligt att de ens FÅR ungar..? (eller yngel, jaja..)
Tacksam för svar, då jag vill göra det så bra som möjligt för mina blivande grodor! =)

Kul med klockgrodor! Antalet kan du avgöra själv så länge de inte går för trångt.
De är lättodlade men ska dvalas för att vilja leka så det är inte så stor risk/chans att de förökar sig hej vilt i terrariet.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#1 okej, så man kan alltså ha lite som man vill till antalet..
Hihi, då får man försöka få dem i dvala då *fniss*
Har någon något bra tips om hur man får dem att gå i dvala? läste någonstans att man skulle ha dem i kylen och så.. tror inte att min lilla mor blir överförtjust i det direkt.. 

Om du inte vill ha dem i kylen så har jag inget tips. De behöver kyla.
Med Vänliga hälsningar

okej.. det kan inte funka med en sådan där… kylväska? *hhii*

Kylväskan ska isåfall hållas kall länge. Det räcker inte med några timmar. Det är svårt att få en jämn temperatur i en kylväska. Om jag inte fick tillgång til kyl så skulle nog jag låta bli att odla dem.
Med Vänliga hälsningar

#5 okej…