Hur många??
hur många ormar (majsormar) kan man ha i ett terrarium?? … såfall hur stort terrarium?

Det bästa är att ha dom en och en . Men visst går det att ha flera tillsammans . Där finns det nog inga begränsningar hur mång man kan ha , men alla djur är individer och det är inte säkert att de kommer överens . Sen är det bra mycket jobbigare att hålla rent i terrariet ju fler du har , det är olämpligt att mata djuren ihop och rekomenderar att man matar separat . Ormarna behöver minnst ett gämställe var . mm . mm
Så mitt råd är att ha dom separerade , men upp till 3 st brukar funka om man måste . sen blir det så mycket jobbigare med mat och allt . Ormarna sig bryr sig nog inte om hur många dom är bara de har bra med utrymme.

Jag skulle nog också ha dem separerade.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
aha okej…just nu har jag två stycken i ett terraroum men terrariumet är stort och högt så det finns mycket gömställe och platser för sig. när jag matar dom ligger det i varsin box som dom får sin mat i… men så som jag ser det så trivs dom bra ihop :)

Det finns lagar, regler och bestämelser för hur många djur som får vistas inom ett visst utrymme,
Dessa uppgifter går att hitta på jordbruksverkets hemsida (om jag inte missminner mig totalt)
Men som både #1 och #2 säger så är det bästa att ha dem en och en.
på min gamla skola hade vi 5 stycken i ett terrarium på 1m3, det funkade bra och ormarrna verkade inte må dåligt av det.

#5 Ormar funkar inte på samma sätt som "vanliga" djur. Därför är det svårt för en ovan person att avgöra om ormen/ormarna trivs. En vanlig missuppfattning är att ormar trivs tillsamans bara för att de ligger på samma ställe i terrariet. Många tror att de "myser" och njuter av varandras sällskap, men så är det inte, utan de ligger där därför att det helt ekelt är den bästa platsen att ligga på.
#6 jo, men de åt bra, bajsade bra, ömsade hyfsat bra, alla hade sin favoritplats. Så de verkade inte stressade av sin levnadssiuation iaf