Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettödlor
Läst 1729 ggr
tira
0

Vattenagams frågor

Har äntligen skaffat min första vattenagam.har ju mina 3 skäggagamer och vatten sköldpaddor sen innan men nu så har en liten vattendrake på 4 månader flyttat in :)

Men undrar lite granna över ett par saker

1:Hur ofta ska dom matas (mina skäggisbebisar åt jämt)

2: Kan man ge nåt annat är syrsor

3:Tycker det är svårt att få fram fakta om bästa temp:Har nu solplats på 35-38cm ca 30 grader och ett ställe som är ca 26

Kommer inte på mer nu

fiffiluren
0
Johan-
0

Det skiljer välls sig inte så mycket vad gäller de frågor ts har?

fiffiluren
0

om inte jag är helt ute och cyklar så är väl det gröna mer växtätare och den andra mer insektsätare?

Johan-
0

Har för mig att de mest äter växter då de blir lite äldre, min gröna vattenagam äter nästan aldrig grönt.

fiffiluren
0

ok, då kanske jag var fel ute där. har väldigt lite erfarenhet av reptiler men är ganska intresserad av just vattenagamer.

Johan-
1

Det är en underbar ödla!

Till TS:

Matningen beror lite på hur stor ödlan är, min är ca 6 månader och äter ett par syrsor varranan dag. Du kan även komplettera med Zophobas eller pinkisar

LoveBites
0

Vi har haft 4 vattenagamer men har bara en kvar just nu, och hon äter vad jag vet Möss, Syrsor och även larver.

Min mamma ger henne mat 2-3 gånger i veckan. Hoppas vi pratar om samma sorts ödla nu:)

Har du varit inne på sidan www.repti.net? Det ska tydligen vara en bra sida, där kan du söka allt möjligt.

Johan-
0

Ja på repti.net finns det mycket bra info=)

LoveBites
0

Det var mamma som tipsa om den

Jinaum
0

Vår han åt torsk block, räckor, sallad, lite lite frukt, kackelackor, zoophobas, pappa långben till och med. Han var inte så krässen.

LoveBites
0

Haha våran första ödla åt en godis bit haha, vi blev lite rädda att han skulle sätta i halsen men det gick bra haha.

Johan-
0

Låter ju mindre bra att ge godis..

LoveBites
0

Nej det är inte bra, men han klara sig och det är huvudsaken. Plus så var det inte meningen utan han tog den bara.