Vattenagams frågor
Har äntligen skaffat min första vattenagam.har ju mina 3 skäggagamer och vatten sköldpaddor sen innan men nu så har en liten vattendrake på 4 månader flyttat in :)
Men undrar lite granna över ett par saker
1:Hur ofta ska dom matas (mina skäggisbebisar åt jämt)
2: Kan man ge nåt annat är syrsor
3:Tycker det är svårt att få fram fakta om bästa temp:Har nu solplats på 35-38cm ca 30 grader och ett ställe som är ca 26
Kommer inte på mer nu
är det asiatisk eller australiensisk?

Det skiljer välls sig inte så mycket vad gäller de frågor ts har?
om inte jag är helt ute och cyklar så är väl det gröna mer växtätare och den andra mer insektsätare?

Har för mig att de mest äter växter då de blir lite äldre, min gröna vattenagam äter nästan aldrig grönt.
ok, då kanske jag var fel ute där. har väldigt lite erfarenhet av reptiler men är ganska intresserad av just vattenagamer.

Det är en underbar ödla!
Till TS:
Matningen beror lite på hur stor ödlan är, min är ca 6 månader och äter ett par syrsor varranan dag. Du kan även komplettera med Zophobas eller pinkisar

Vi har haft 4 vattenagamer men har bara en kvar just nu, och hon äter vad jag vet Möss, Syrsor och även larver.
Min mamma ger henne mat 2-3 gånger i veckan. Hoppas vi pratar om samma sorts ödla nu:)
Har du varit inne på sidan www.repti.net? Det ska tydligen vara en bra sida, där kan du söka allt möjligt.

Ja på repti.net finns det mycket bra info=)

Det var mamma som tipsa om den
Vår han åt torsk block, räckor, sallad, lite lite frukt, kackelackor, zoophobas, pappa långben till och med. Han var inte så krässen.

Haha våran första ödla åt en godis bit haha, vi blev lite rädda att han skulle sätta i halsen men det gick bra haha.

Låter ju mindre bra att ge godis..

Nej det är inte bra, men han klara sig och det är huvudsaken. Plus så var det inte meningen utan han tog den bara.