farligt för maya ?
Maya är min kanin.
Jag är vattensköldpaddsvakt nu i en vecka och jag tog ut dom två sköldisarna i mayas ute hage men sen kom jag på de kanske inte är så bra att dom är där, hon kanske kan få någon sjukdom av dom ;o ?
maya var ej ute samtidigt som dom var där i, och hon har inte varit där nu efter dom har varit där helr.
För vi människor kan få samurella av dom (vet ej hur sjukdomen stavas).
Jag hällde vatten på gallret och vi ska flytta hagen till ett annat ställe, men de kanske sitter kvar massa "bakterier" från dom ändå, dom gick under mayas hus och hon brukar ligga där under o så..
Maya brukar gnaga på gallret och sköldpaddorna va vid gallret asså dom typ försökte ta sig ut så dom ah va ju vid gallret mkt ,så då kanske hon får "deras bakterier" i munnen om hon skulle gnaga där?
*orolig, tänk om de händer nått med maya efter nästa gång hon har varit ut i ute hagen "/..
Mvh Fijah!
Fridamanheij.blogg.se

Hej!
Du behöver inte vara jätteorolig då det behövs ett ganska högt intag av salmonellabakterien för att bita sej fast, men städa givetvis så ordentligt du kan efter dom!

Jag tror att det är högst osannolikt att din kanin blir smittad av något. Som #1 skriver så är det nog säkrast att städa efter sköldpaddan men jag tror inte du behöver oroa dig.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler