Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettbilder
Läst 4078 ggr
Jinaum
0

Albino Leopard Gecko

Jag tänkte ta och visa upp min albino leopard gecko.

Nå, jag VET att hans öga är utåtstående och dött. Men vi sade det att så länge han inte verkar besväras åt det är det inte någon idée och någon reptil expert min pappa kände sa det att det skulle bara vara stressande för honom antagligen. Dessutom vet vi inte exakt hur gammal ödlan är. Vi har gissat mellan 8-15 år. Vi har ingen aning då vi tog hand om ödlan från en som vanskötte honom.

Men men, tänkte i alla fall att det kunde vara kul att visa upp honom då han i övrigt är väldigt vacker :)

Hela lilla gecko ( jätte fantasi men han heter det)

Hela hans terrarium då det kan vara kul att se med.

Ja osså en till på den lilla sötnosen då han är så söt.

Så där ^^ Hoppas ni tycker de e kul å få se en tjej som äger en reptil ;) är ju inte super vanligt vad jag vet. *asg*

DoD
0

Söötis :)

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Trollhassel
0

Charmig liten rackare. Hoppas att den inte får problem med ögat då!

Hmmm jag är en tjej som äger reptiler, men det kanske är något vanligare med grabbar i hobbyn.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

enbartmalin
0

Söt liten sak ;)

Det där med tjej och reptil är du nog inte så ensam om som du tror, även jag har reptil och så dom flesta kvinnliga vänner jag har. :P

Hälsningar Malin

Jinaum
0

Iaf i detta lilla samhället är det jätte ovanligt :P

fiffiluren
0

i mina ögon är det ingen albino utan bara en ljus variant. Är inte så insatt i hur albonireptiler ser ut men, det friska ögat skulle nog ha en annan färg om han var albino.

Jag ät också tjej och jag gillar reptiler, har dock inga planer på att skaffa någon inom de närmsta åren. Kanske senare. Har andra prioriteter just nu :)

Var verkar väldigt nyfiken, det är en kul egenskap hos djur :)

Jinaum
0

tja.. vad vi fic veta i alla fall skulle han vara albino av de vanliga vita leopard geckosen. Är i alla fall de fakta jag har ^^' om det är så eller inte kan jag inte svara för exakt. Men så sa i alla fall personen som då skulle vara reptil expert till pappa.

Jo du! Denna krabaten har då personlighet så det stänker om det!

Jag står och strycker framför terrariumet. Han kommer fram tror det är något ätbart (sladden) och går på rutan. När han förstår att han blivit "lurad" blänger han något som "Har du inget krubb så kan du ta och försvinna härifrån".

Jätte rolig att titta på. Döskallen får honom dessutom att tro att han är en enormt farlig drake :)

mandariiin
0

har finns yttligare en reptil tjej med 11 ormar, 1 tjocksvans gecko, 2 madagaskar gecko giant, pilgiftare, och sen illrar och fiskar oxå.

och det finsn månag tjejer med reptiler. så det var inte så speciellt….

precis som tidigare skrivet, det är nog en ljus variant utav leo. albio saknar ju svarta/mörka pigment i kroppen, och det gör inte din leo om han har mörkt öga/ögon.

men han var väldigt söt :)

[Catteklina]
0

Kan mycket väl vara en albino. Finns dom som har mörkare ögon än andra. Färgen på "strängarna" i ögonen som kan visa vilken morph det är om man är osäker på kroppsfärgen. Albinon har mer röd/bruna medan den vanliga varianten har svart/bruna "strängar".

En tös jag hade med väldigt mörka albino ögon:
http://geckozone.se/leopardgecko/Presentation-Zaba.html

En annan med ljusare:
http://geckozone.se/leopardgecko/Presentation-Bianca.html

Men kan likaväl vara en normalfärgad med lavendelfärgade prickar :)

Här är även en annan tjej med reptiler, dock inte i lika stor skala längre pga. flytt till litet ställe. 1 orm och 1 till planerad, 1 tjocksvans gecko och 1 leopardgecko finns här hemma i reptilväg nu :)

Mvh,
-C