Nykomling :)
Åh, gud vad söt majsomen är. Kommer den vara så liten hela tiden?
#2 Den är underbar! Nej, den blir upptill 2 meter som fullvuxen :)
#3 Oj, haha. Hur gammal är den nu då? :)
#4 4 veckor :)
# Nja, antalet majsormar på två meter kan man nog räkna på ena handens tumme. Ett fåtal blir över 180 cm, de flesta blir runt 160 cm.
#6 Vet, därför som jag skrev upptill innan ;) Då jag även träffat på dom på runt 1 meter.
Vilken snygging :)
Låter ganska knasigt att din sambo fick skaffa en KP men att du var tvungen å ha tillstånd från h*n för å skaffa en majsorm. Eller är jag fel ute?
#8 Med tanke på att det är hans lägenhet och hans pengar till mat, terrarium och tillbehör för allting, så är det därför som det inte blivit innan. Jag hade säkert kunnat ta hem en innan också utan att han brytt sig nämnvärt, men vill ändå att man är överens om ett sådant beslut :)
Sen kan jag ju inte säga att jag var emot att han skaffade KPn, utan den var varmt välkommen in då ormar alltid varit så fascinerande.
#9,10 ok, men jag tyckte ändå att det kändes lite snett
#11 Ser inget fel i det, då det är hans pengar och inte mina :) Jag kan inte tvinga honom att köpa en majsorm om det är en KP han är intresserad av.
Har ju fått en massa annat utav honom när jag startade upp min uppfödning av leopardgecko och igelkottar, så jag förstår att han inte ville ha in fler djur då vid dom tillfällena jag frågade.
#12, ok, antog väl att det var så att fast du betalade själv så var du tvungen att ha hans tillstånd, det var så jag trodde det låg till. Men nu vet jag… så…