Lokaltidningen idag
Satt och läste våran lokal tidning VLT och fick syn på detta.
Någon som vet vad det kan röra sig om för orm?
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Smart att släppa ut den igen om de inte vet vad det är ! Men hur som helst så tycker jag att det låter som en vanlig svensk snok . Iaf ingen palmhuggorm !
Att folk får lite förvängdt seende eller i minnet om att de är gröna kan vara en sak , men visst tror jag att det finns "grönaktiga" snokar i sverige och i rätt ljus så kanske detta förstärks.
Jag satt i samma funderingar. Den kan ju ha vart på väg in i öms om inte annat.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Har hört flera som tyckt att snokar är gröna, och visst kan de se lite gröna ut i visst ljus ibland. jag tror att det var en vanlig snok.
Varför skrämma upp folk med påståenden om att det kan röra sig om en giftorm?! Ibland blir jag trött på folks lust att forma om verkligheten till något lite mer sännande och spektakulärt….helt i onödan. Jag kan tänka mig att många ormrädda stackare i området har suttit inne denna sköna dag.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Såg också artikeln när jag fick hem VLT men orkade inte läsa då, såna artiklar är ju i tidningen var och varannan dag. Vilka idioter det finns =P
//Joe, Spårvagnsförare

kan bara påpeka att Assar (som äger djur butiken ZooHoo) är väldigt reptil kunnig. jag har själv jobbat för honom för flera år sen, men han (och resten av personalen som jobbade på gamla ZooHoo) lärde mej mycket om reptiler. utan dom hade jag inte haft ormar idag.
#5 Visst är han det. Var hos honom så sent som i onsdags och handlade lite saker.
Men i detta fall tror jag han kan ha fel.

självklart kan han ha det, men jag blev bara så irriterad över kommentaren på artikeln när det var någon som tyckte domn var idioter som hade frågat en vanlig djur affär vad det kunde ha varit för orm. dom bord eha frågat någon orm kunnig istället. idiotisk kommentar anser jag…. men sen har nog Assar lika svårt som vi här att veta vad det är för orm. finns ju tyvärr inte så mycket info att gå på…..
Retade mig också på sen kommentaren. Så sant så sant.

Svårt för nåon som inte känner till honom att veta ifall det är en kunig eller okunnig djuraffärsföreståndare. Jag kan inte förneka att jag TÄNKTE i det tysta att de borde frågat någon annan. Jag vet inte vem Assar är men jag tror på ert ord att han är kunnig. Misstänker dock att han kan ha feltolkat beskrivningen. Grön är kanske inte ljusgrön utan svartgön. Svårt för honom att veta som inte sett ormen. Jag har dessutom aldrig sett en palmhuggorm med gula fläckar.
Jag tror att mycket kan ligga i vem som skrivit artikeln också. Assar kan ha sakt "Om det skulle vara en tropisk orm kan det röra sig om…" utan att han påstod att det var en tropisk orm.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Sant det om media, dom skriver aldrig hela sanningen utan det som folk vill höra och så utelämnar dom det viktigaste i många fall.