Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettspindlar
Läst 2715 ggr
enbartmalin
0

Avicularia versicolor

Är denna spindel svårt att få tag på, måste man importera eller finns det någon som har i sverige? Det är ju en helt otroligt vacker spindel och ska vara relativt lätt att hålla.

Hälsningar Malin

Sorkvandring
0

Ja precis, jag håller på att leta efter en jag med. Det finns här i sverige men det verkar inte vara så ofta de dyker upp(?) Jag har hört att det möjligen dycker upp på Expo Syd, men ingen vet.

Så jag är också intresserad av att få veta sveret på din fråga. :)

enbartmalin
0

Jag har sett folk som har, men inte har tillsalu… Problemet är att jag inte vet om jag kan vara på exposyd, det krockar med djurvisnings evant jag bör vara på.. :/

Hälsningar Malin

Sorkvandring
0

Ja visst, det är ganska många som har faktiskt. Men jag är lite kräsen för jag vill ha en sling, annars får det vara. Men jag kan tänka mig att det dyker upp vuxna ibland också.

Nä, jag kan inte åka på Expo Syd heller pga att det sammanfaller med min flyttning. :<

Fireant
0

Nu får du skärpa dig Malin!!!

först bommar du husdjuretsdag och nu EXPO-SYD!!!!

Det är endast Expo-syd som gäller!!!

Paddiz
0

Vår Lilla Blå (Avicularia vercicolor) kommer från Danmark. Vi hittade ingen i Sverige och då blev det att importera.

Nu väntar vi på att en Avicularia purpurea ska bli så stor att den kan skickas till Sverige.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Sorkvandring
1

#5 Åh! Så det är samma snubbe i danmark som föder upp dem eller…? Tror du möjligtvis han föder upp Avicularia Avicularia (en favorit!)..? Har han någon hemsida?

Paddiz
0

#6 - Vet inte om han har någon hemsida. Hans annons från den 25 juli sa inget om några Avicularia-spindlar.

Det finns en annan i Danmark som har Avucularia vercicolor. Han heter Jim -  http://worldoftarantulas.com/jim/

Annonsen är från den 7 augusti och de Avicularia han har är:
Avicularia bicegoi 0.1 - 8 cm - 780,- SEK
Avicularia laeta 0.1 - (XXL) 13-14 cm - 780,- SEK
Avicularia vercicolor 0.0,1 - 8-10 cm - 520,- SEK
Avicularia vercicolor 0.1 - 6-8 cm - 650,- SEK

/Yvette

enbartmalin
0

#4 Ante! Nu ska du vara snäll! Mitt intresse först och främt är gnagarna! :P Jag antar att du ska till e-s?

Hälsningar Malin

Sorkvandring
0

#7 Åh.. inga slings.. :< Och WAAH vad dyra! xD

Sorkvandring
0
Paddiz
0

Det var billigt.

/Yvette