Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 2126 ggr
pumaaaaan
2009-08-20 22:51
0

Sadel på min orm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte min lilla bebis för ca 1år sedan,

Men jag vill veta hennes sadel  :)

om någon vet vad hon har för sadel kan ni vänligen skriva :)

för när jag köpte henne fick jag ingen information om henne alls..

// Sandra :)

Mvh Sandra, Chico, Chiquita & Lady (:

mandariiin
2009-08-21 02:07
0

jag vet inte om det är jag som är väldigt förvirrad och okunnig, men sadlar på en orm är ju endast en benämning på att dom har "fläckar" längs ryggen….

du undrar väl vad för färg och täckning hon har?

länk

kolla på länken, där har du en ganska enkel, men bra sida med info om olika teckningar och färg varianter.

[peter54]
2009-08-21 20:40
0

#0 Jag förstår inte heller frågan. Jag visste inte att det finns olika beteckningar för sadelteckningen.

Du menar väl vilken variant (morf) ormen tillhör?

pumaaaaan
2009-08-22 03:06
0

min kompis sa till mig att det hette sadel :)

jag var inte helt säker på vad det kallades..

men nu tror jag att jag vet vad hon är , hon är nog Anerytristisk..

tack så hemskt mycket för hjälpen :)

[peter54]
2009-08-22 03:24
0

Nja, bilden är inte så bra, men den ser ut att ha röd ton och då kan den inte vara en anerytristisk.

AndreasS
2009-08-22 12:20
0

#3 Håller fullständigt med #4 någon anerytristisk är det inte av bilden att döma. En anerytristisk kallas även svart albino och den saknar helt rött pigment och går i vit/svart/grå.

Men som sagt det är en väldigt dålig bild.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

pumaaaaan
2009-08-22 17:16
0

men hon är grå, vit och svagt gul på sidorna .. hon är inte alls röd, det kanske ser så ut på den bilden , för jag har dålig kamera just nu ..

hon måste vara anerytristisk, för det stämmer på henne om man går in på majsorm.nu och kollar färgvarianter .. hon stämmer precis in med en anerytristisk..

[peter54]
2009-08-22 18:17
0

Om det finns gult är det inte heller en anerytristisk. De ska vara grå, svarta och vita i lite olika grad.

pumaaaaan
2009-08-22 20:00
0

men jag har kollat upp det , och hon är anerytristisk.. tack så mycket för alla svar!