Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettfoder
Läst 2013 ggr
[fantasi]1
0

Syrsor/mjölmask osv

hej!

hur håller man syrsor/mjölmask/zophobas osv på bästa sätt för överlevnad, alt. odling?

jag är ny inom "branchen", och ska snart få hem min första Groda, en c.cranwelli =D

jag är medveten om tråden "vilka foderdjur odlar du?" men vill ha mer och fler tips =)

hälsn. Maria

AndreasS
0

Syrsor håller jag i en stor petbox med sågspån som bottenmatrerial. Vatten ger jag i form av en ner bött bommulstuss som är placerad i ett lock från en större glasburk. Till foder ger jag apelsin skivor, kaninpellets och fiskmat. Sen har jag en eggkartong i petboxen samt tidningspapper.

Zophobas håller jag också i en petbox med jord med mycket torv i. Till mat ger jag hund/kattfoder samt salladsblad.

Mjölmask har jag alldrig använt som foder så det kan jag inte ge något svar på hur man kan hålla på bästa sätt.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

[fantasi]1
0

tack =)

någon som har en horngroda som kan svara på vad de gillar bäst att äta? det är väl även individuellt, men vore kul att veta vad det finns för alternativ =)

Wassago
0

Mjölmask och Zophobas är bra att hålla svalt då utvecklas dom inte lika fort till oätliga skalbaggar! Hornpaddor äter i princip allt dom får in i munnen! :) Syrser, kackerlackor, mjölmask, zophobas, pinkisar upp till vuxna möss, kycklingar och råttor!! Allt beroende på storlek på paddan!