Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettallmänt
Läst 2384 ggr
ellenlinn
0

Info Om Sköldpaddor.

Hej

Jag har lite tråkigt och tänkte att jag kunde hjälpa er som ska skaffa sköldpaddor med lite info :)

Jo förstsom ni vet är det smart att ta reda på vad sköldpaddor äter ,jo fördet mesta är det grönsaker som t ex morot (Älskar i allafall min) sallad, ibland majs , roman sallad och broccoli, men en gång ibland händer det att den äter t ex ett hallon eller ibland markroser m blad o allt.

Den vill ha en stor bur med ett skydd och värmelampa

helst lite halm i boet och inomhus bör den vara på vintrarna på sommaren kan man låta den vara i trädgården i en bur VARNING! UTAN BUR SMITER DEN OCH KANSKE INTE KOMMER TBX aja och på de andra årstiderna kan den få vara i ert kök om ni har det på neder våningen och se till så att ni inte har några farliga saker i köket t ex saker på golvet eller saker som kan ramla eller skada sköldpaddan på olika sätt

:)

jaja nu vet ni det hoppas jag kom till iallafall lite hjälp

ellenlinn
0

putt :)

AndreasS
0

Känns rätt så onödigt att putta en tråd som bara är dryga halvtimmen gammal.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Wassago
0

Det är åxå bra om du specar lite vilken art du pratar om och om det är en renodlad landsköldpadda el träsklevande, typ box sköldpaddor.

En annan viktig del att tänka på när det gäller foder är vitaminer, kalk och mineraler. UV-ljus mm. Hö är åxå väldigt bra att ge dom att äta, främst under vintertid då tillgången på färskt gräs är i det närmaste obefintligt. De FLESTA landsköldpaddor får tyvärr allt för ofta för mycket grönsaker och frukt då dom i stället borde få just gräs eller hö som huvudföda.

Bad är åxå bra att ge även landsköldpaddor nån gång var tionde dag ungefär men tänk då på att dom inte kan simma så vattendjupet får inte vara för djupt för djuret. Badet hjälper till att hålla mage å tarmar igång!

Väl mött//I

Denna kommentar har tagits bort.
Saga85
0

Vad spelar det för roll om buren är på nedervåningen eller ej?