Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettmässor-expon-träffar
Läst 1533 ggr
enbartmalin
0

Expo syd 09

Vilka ska dit? Vart åker ni ifrån? Vad har ni med er och vad ska ni köpa? :)

Själv har jag inte super långt, åker från landskrona(skåne). Tar inte med mig något även om jag har pygmémöss och Jirdar till salu. Jag är nog ute efter en Koralllfinger groda, vill nog har mer så nått impulsköp till mitt nya stora akvarium.

Hälsningar Malin

Littlem
0

Jag ska dit. Åker härifrån Umeå imorgon redan. Ska tillbringa veckan i Linköping och hälsa på släkt och vänner innan färden går vidare ner mot mässan på lördag.

Har inget som ska stå på bord men har med mig bokade djur. Ska hämta upp några ödlor, en groda o en orm. Sen ska jag kika efter lite djur på mässan så kanske nått halvimpulsköp ;)

NeverToLate
0

Jag åker från Tyringe i skåne så jag åker inte heller långt hehe ^^

Jag tar ingenting med mig utom pengar Flört

Jag har bokat en Normal aztec/zigzag Majsorm och 3 KP bebisar :)

En spider, en albino och en normal. Sen får jag se om det bli något mer när jag är på plats Skrattande Mvh Johanna

Wassago
0

Jag åker från Borås å skall hämta hem en Anaconda samt en avelsgrupp Tokayer mm

NeverToLate
0

3# Awwe en anaconda :D lyllos, jag skulle också gärna haft en, men jag tror inte jag har omrvana nog att ha en. tror jag behöver lära mig mer sucsessivt ^^ Men Majsormar har gått jättebra så nu hoppar jag över på KP :D.. Tokayer e väldigt söta. Min mammas ex hade 2 stycken :)

koffra
0

Åker från Borås jag med och har med mig 1.1 trädgårdsboor , 0.1guyana redtail , 2.1 japanska råttsnokar , 1.0 kalifornisk kungssnok, 0.1 majsorm , 1.0 honduras mjölksnok , 2.2 vipera merdionalis.

Det som följer med hem är , 2.0 vipera transcaucasiana , 1.0 candoia aspera (huggormsboa) , 1.1 boa imperator lokalitet sonora , 1.1 hornhuggorm cerastes , 0.2 vipera orlovi. Sen blir det säkert nåt inpulsköp som vanligt ;)Och lite tillbehör och kanske nån bok.

Trollhassel
0

Jag och Daniel åker från Katrineholm via Kalmar. Vi har inte bestämt vad vi ska ha eller om vi ska köpa något, men vi ska dit och "bara titta". Vi säljer lite djur där också.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Wassago
0

#4 Det e visseerligen en gul Anaconda, men dom kan vara rätt tuffa att tass med dom med trots att dom sällan blir mer än 3-3.5meter! :) Har haft fyra gula innan å en av dom var mycket trevlig att pyssla med men dom andra tre var fullkommligt rabiata! Denna skall vara riktigt trevlig att plocka med och hon är tänkt att ha just som "pet"orm

Glöm inte min Änka bara Trollhassel!! ;)

Trollhassel
0

Klart jag tar med mig den! Det kan du lita på!

Med Vänliga hälsningar

Mikaela_B
0

Vi åker ifrån Göteborg och har med ner 1.0 Kp, 1.1 Boa Cc, 0.1 majsorm, 2.3 afrikanska pygme igelkottar.

Med oss hem blir det. 1.1 majsorm, 1.1 Kp och en massa mat.
Men sedan blir det väl lite köp där nere också på plats, vet vad jag vill ha men inte bokat i förväg bara :P

www.blueberryhedgehogs.com

enbartmalin
0

Finns det någon som har intresse för Jirdar, Sebramöss eller Pygmémöss kan jag ta med mig det föresten! :)

Hälsningar Malin

Wassago
0

Jag e ev. intresserad av ett par Pygme möss.. beror på vad du vill ha för ett par!

[Catteklina]
0

Vi bestämmer oss på fredag eller lördag om vi ska dit, får se hur jag orkar. Med oss dit blir det väl bara en slant som ska gå till foder, förhoppningsvis inga impulsköp :)
Åker från Svalöv/Skåne.

Trollhassel
0

#12 Då blir jag inte ensam från gravid.ifokus :P

Med Vänliga hälsningar

[Catteklina]
0

#12 Nejdå, förmodligen inte om jag orkar ^^ Finns fler som älskar att gå på expon från gravid ;)

Sorkvandring
0

Ni måste ju visa bilder på allt ni har köpt sedan! Jag känner mig super-avis att jag inte kan gå. Ska flytta nästa helg ju. :/ Och åt HELT motsatt håll! xD

Fast jag skuller ruinera mig själv totalt om jag gick. Så man får ju se det från den ljusa sidan :P

enbartmalin
0

#15 Haha, ja tur man får lön 2 dagar innan :P

Hälsningar Malin

mandariiin
0

är det ingen som ska dit, och har vägarna förbi sthlm? vill så gärna dit, men min bil har lagt av….. och jag har verkligen inte råd att betala bensinen själv…

Mikaela_B
0

Åh fler som möter de underbara morgonmåendet i graviditeten ser jag :P Jag skall tvinga mig själv att klara mig biten mellan Gbg och kristianstad med en bil smockad av djur och människor, men nog fa*iken ska jag ner :P

#16 har du ett pygmemöss par kvar möjligen ?? :D

www.blueberryhedgehogs.com

enbartmalin
0

#18 Jodå, har några kvar. Du kan PM om dom om du är intresserad :)

Hälsningar Malin

koffra
0

Jaha , då bär det iväg till Exposyd nu då :D

Hopp å hej .

[Catteklina]
0

Hoppas ni hade skoj! Jag själv stanna hemma och bakade hela dagen :( Hade ingen lust att sitta i bilen dit, dessutom blir det alltid lite dyrare än inträdet när man åker på en tropikmässa (A)

NeverToLate
0

Det blev ett litet impuls köp faktisk ^^

0.0.2 Afrikanska hussnokar. Hur fina som helst att hålla på med och underbara att titta på. Har haft en innan som jag saknar väldigt mycket så när det fanns möjlighet att köpa 2 st för 300 kronor så kunde jag inte låta bli. Det är rena kapet! En brukar ju kosta runt 400 kronor.

Men jag är väldigt nöjd med alla sötnosar som jag har hämtat hem :) Nu har dem varit hemma en vecka och alla har ätit fint å börjar så smått vänja sig vid hantering. Känns verkligen som om jag hittat rätt ormar för mig :) Mina första kungspyton faktiskt men både dem och jag stortrivs med det hehe. Riktigt nöjd med Terrarier och allt! :)