Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettmässor-expon-träffar
Läst 4655 ggr
FunkyShrimp
0

Köpt på Expot

Hejsan!

Gissar på att det var lite folk härifrån som var på expot idag :)

Vad fick ni med er hem?
Själv fick jag med mig 10st rosenbaggslarver och ett halvt kilo mjölmask. Nästa gång blir det nog en spindel också. :D

Jag höll o en av de vandrande pinnarna också, en stor mörk. Jätteballa var dom :)

db-2
0

1.1 b.c.c Surinam. 0.0.1 thanopsis. Ett par petbrukar, värmemattor, substrat, foder. revlig mässa, bra lokaler, lagom med folk.

Ceciliaolucifer
0

Men hallå, BILDER!!! :)

Jag köpte 300st frysta kycklingar Cool
Blev så enormt impad av Micro geckos så jag höll på att storkna!!

FunkyShrimp
0

Jises, inte lite med kycklingar. Många ormar att mata eller?^^

Jaa jag med! Hade aldrig sett eller visste det fanns såna micro geckos ;O fascinerande! sjukt söta iallafall :D
börjar gilla krypen mer och mer efter varje mässa också haha. Där jag höll i en av de vandrande pinnarna hade det funnits vandrande löv med, men jag hann missa dom =/. Bönsyrsorna tycker jag är riktigt charmiga med. :)

[peter54]
0

#2 Jag har aldrig kamera med mig till mässor. De flesta vill inte att man fotar djuren med blixt och utan blixt blir det ändå bara skitbilder. Att fota folket är inte intressant för min del.

Ceciliaolucifer
0

#3 Ferrets ;)

#4 tråkigt :/ men man kan fota hemma :)

FunkyShrimp
0

#5 aah :P ja dom glupska små sakerna.

mandariiin
0

jag fick med mej 100st kycklingar, desert sand, petbox, bark bit och två spindlar!!!!! (jag övertalade sambon äntligen!!!!) en greenbottle blue och en rosea. Skrattande

Sorkvandring
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Hm, jag sprang runt med min kamera men jag tog inte med blixt.. Det blev relativt bra bilder endå tycker jag fast jag är ju van vid vanliga svensson kameror och inga super grejor.. Det var så pass ljust så blixt behövdes inte..

Nu ska jag skriva vad jag fick med mig hem;

0.0.2 Achatina Achatina

0.0.2 Achatina Fulica

0.1. Elaphe Dione

(Bild på min lilla Daisy som jag döpte henne till, helt underbar!)

Sorkvandring
1

Lite bilder, eftersom det tydligen var efterfrågat. :)

Här är ormarna man möttes av precis när man kom in, riktiga dyrgripar av priserna att dömma! ;)

Sorkvandring
0

Det såldes ganska många giftormar, eftersom det här var min första mässa har jag inget att gämföra med, men det var en hel del!

Tyvärr kan jag bara erbjuda bilder på burkarna eftersom ormarna var "dubbel inpackade" och kameran klarade inte av att "ta sig igenom" plasten. Några ormkonturer kanske man kan skymta endå.. :)

Sorkvandring
0

Kryputbudet var också bra, jag hade blivit uppskrämd av vissa som tyckte att det var dåligt med kryp på expo syd och därför menade att det inte skulle vara så mycket alls på expo stockholm. Men jag (som än en gång inte har något att gämföra med) blev nöjd och glad! :)

(jag tog MÅNGA fler bilder, men jag antar att det får räcka nu)

Littlem
0

Jag fick med mig

1.1 Tokayer

0.0.1 N. Milii

0.0.4 R. Auriculatus

0.1 L.Williamsi

koffra
0

Även jag fick hem nya djur som inte ens var där.

1.1 Montivipera Xanthina.