Höströjning klar!
*pust* Nu är årets höströjning klar. Idag har jag jobbat på som attan med städning hos djur, dvaling, diskning av tomma burkar och div. annat som måste göras.
Jag gjorde en utgrävning i dödskallefjärilarnas odlingslåda och misstänkte att jag inte skulle hitta nåonting alls. Larverna fick ju någon sjuka och dog för oss, men en ensam puppa hittade jag som låg och sprattlade i jorden. Stor var den! 8 cm!
Ja, nu är det inte många djur kvar här hemma.
3 arter bönsyrsor varav 1 som vi ska odla, 1.1 L.fallax, 1.0 L.megatheloides, Lite änkor som går och blir gamla, 2 röda regnbågar och 1.1 Amblypyg, 0.1 P.fasciata, 0.0.1 C.elegans och till sist 2 arter pinnar (båda ska odlas)…och 3 arter fjärilar.
Tror inte jag haft såhär lite djur sedan dackefejden.
Skönt att ha fått så mycket gjort!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jätte fin snodd på bilden!
alltid lika skönt att få det städat och fint hemma. stod själv igår och städade igenom hela djur-skåpet här hemma. tyvärr så var ju allting "bra att ha", så det blev inte så mycket rensning. haha

#1 Kan bli så, speciellt när man ska sälja djur man inte "behöver". Då blir det alltid "den där behöver jag ju inte för jag har redan 4 hanar men den är ju så fin så jag behåller den ändå". haha
Tusan också att mina svindyra mexikanska bönisar var hanar allihopa. Hade velat odla dem.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler