Matvägrar
Skulle bli superglad att få lite råd och tips. En av mina majsbebbar vill inte äta. Den har ömsat med inte ätit ännu. Så nu börjar jag bli lite orolig.
Vad hur ska jag göra för att få den lilla att äta?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ta det du lugnt en vecka till i vart fall, låt den gå själv i lugn å ro å testa med en levande dagsgammal pinkis efter en fyra dagar, lägg in den på kvällen å låt den vara över natt. Funkar det inte vänta ytterligare ett par tre dygn å gör om det hela fast i en väldigt trång burk, har den inte ätit då så slå mej en signal!

Jag vet inte hur gamla dom är , men de klarar sig länge utan mat och de brukar komma igån när de är redo. Vissa käkar innan första öms och vissa en månad eller 2 efter första öms.
Det viktigaste är bara att ha tålamod .
Ingos knep brukar fungera bra , men du kan även testa med frystinad pinki som du punkterar skallen på och klämmer ut lite gegg . Det brukar dra igång de flesta juveniler. Sen kan du vika upp kanterna på en toarulle och lägga en pinkie i den . Det kan stimmulera att ormen tror den har hittat ett "musbo" .
Har fött upp ca 70 st majsormar och har bara tvångsmatat 1 enda . Dessa metoderna har fungerat jättebra .
Stort tack till er bägge två. Just nu är ni hjältar i mina ögon:-) Tacksam för era svar.
Nu börjar jag nog at "håsa" lite. Men två av dom har inte ätit ännu. Råden är provade med dock inget mat slank ned.
Mer tips och råd tas gärna imot tacksamt.

Om man gör hål i huvudet på pinkisen, så att hjärnsubstansen kommer ut känner ormen/ormarna att det luktar mer och kan på så sätt bli mer sugna, har jag hört.
Detta görs alltså på döda pinkies.
Det rådet fick jag av koffra i #2, har provat även det. Men tyvärr fungerade inte det heller

Ta det lugnt medde, dom klarar sej ett bra tag till!
Säkert?

Helt säkert! 
Pust! vad härligt att höra.