Nervig spindel
Min Chilenska fågelspindel har blivit så nervös. Innan var hon ganska lugn och ryckte bara till en aning när jag öppnade terrariet. Men nu springer hon iväg vid minsta lilla. Det behöver inte ens vara att jag håller på med hennes terrarium; det kan räcka att jag flyttar på något utanför.
Man undrar ju vad som har hänt, eller är det vanligt att spindlar är nervösa i perioder?

Hon kan vara påväg att ömsa. Då blir de nervösa och rädda..ibland arga för att de är känsligare och vill försvara sig. Låt henne ta det lugnt för sig själv och höj fuktigheten lite.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

…ja, och sen kan det vara bra att inte låta foderdjur gå kvar i terrariet om hon inte äter. Plocka bort dem efter några timmar.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Samma sak har jag upptäckt med min Chilénare, Den börjar oftast gå upp och klättra på väggarna, Också har hon börjar bli rädd när man tittar in..
Min klättrar också på väggarna! Fast hon har blivit modigare nu och springer inte iväg så fort det är något. Hon rycker till ibland, men rusar inte och gömmer sig så ofta som hon gjorde tidigare.