Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettterrarieteknik
Läst 1629 ggr
sissie
0

Vattenfall till majsorm?

Än så länge är min majsorm bara en liten bebis men kommer ju att bli större med tiden. Då det är dags att redan nu fundera lite kring terrarium så har jag en idé som jag gärna skulle vilja ha synpunkter på.

Tanken är att jag ska "kasta" ut fiskarna ur min 180 L tank och bygga om det till en boplats till Grafitti.

Då till min idé. Majsormar gillar att bada då och då. Tänkte då att om man skaffar en vattenfontän för katter så kanske man kan kamoflera den med kork tex så att den smälter in i miljön. Fontänerna har ju dessutom filterpatroner för att hålla vattnet fräscht.

Kan detta vara något eller ska jag avfärda idén? Finns det några risker med den och är det någon som har gjort något liknande?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Bunn
0

Vet inte riktigt hur dessa vattenfontäner ser ut eller fungerar, men tycker helt klart att det låter som en idé att byggavidare på. 
Annars finns det vattenfall att köpa i zoobutik, dock är de ganska dyra!

Lycka till,

Bunn

sissie
0

En modell ser ut så här. Drinkwell

En annan så här: Cat Mate

Sen finns det andra men de jag sett är inte som vattenfall.

Eller kanske bygga en själv av sten/kork och en liten cirkulationspump.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Bunn
0

Att bygga själv är både tidskrävande och tålamodsprövande, men roligt!! :) Och det bästa av allt, tycker jag, är att man har något eget!

Jag rekomenderar i så fall att bygga av sten hellre än kork, då det finns risk för att korken går sönder eller kanske ruttnar.

Lycka till,
Mvh/Bunn