Hur märker man att ormen är hungrig?
Kanske världens löjligaste fråga. Men är som sagt nybörjare inom reptilvärlden.
Helt enkelt lyder fråga, hur märker man att en orm är hungrig?
#0 Hur längesen fick den mat sist?
Om möjligt kan du finna svaret i denna tråd.
Hade själv för ett tag sedan en matvägrande majsorm.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Nä asså nu fick han mat senast för 2-3 dagar sen. Då åt han glupskt, precis som han gjort alla gånger vi matat honom.
Bara undrar mer allmänt, hur vet man att de är hungriga?
Vad är det för orm och hur gammal är den?
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Kan tillägga att min majsorm är dryga 2,5 år gammal och får en fullvuxen mus 1 gång/veckan. Innan fick hon en mus var fjortonde dag.
Om jag inte minns helt galet så brukar det ta 3-4 dagar för en mus att göra sina behov efter matning, rätta mig någon om jag skulle vara helt ute och cyklar.
Jag brukar märka på min majs när hon är hungrig, hon söker då aktivt i terrariet.
Det är en majsorm, kommer inte riktigt ihåg hur gammal den är men har papper här hemma. Augusti säger min pojkvän nu… ca 40 cm lång, kanske lite längre.
Har fått höra allt från 2 pinkisar var tredje dag tills en varannan vecka…

Kan ha fel, men jag märker på mina djur att de är hungriga när de "gäspar", dvs. lösgör käkarna och förbereder sig på så vis för att inta sin föda.