Syrsor köpes
Jag vill köpa ett stort antal syrsor till bra pris.
Antingen om de finns i Sundsvalls omnejd eller om de kan skickas.
Hälsningar
Elaine

Blir de inte ganska billigt att beställa en låda genom zoo?
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
#0 Annars kan du kika här, Cricket Express
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Man kan föda upp syrsor själv också. Det är lätt. Ett plastterrarium med blomjord som hålls fuktig. Några honor och några hannar. Fruktbitar att äta och en vattenkudde för dem att dricka från. En liten skål med fiskfoderflingor gillar de också. Lite värme i form av att terrariet står varm. Någon speciell lampa behövs inte. Sen är det bara att vänta.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Tack för svar.
Min son har startat en syrsodling som vi väntar på resultat av. Men innan det blivit nåt av den så måste vi ha tag på syrsor till våra Leopardgeckos.
Jag ska kolla med Cricket Express. Tror inte att nåt zoo vill ta hem billiga syrsor till oss som de vill tjäna pengar på.
MVH Elaine

hur stora är syrsbebisar? någon som har bild?

Ingen bild tyvärr. Men om det jag har läst stämmer så är de bara nån mm när de föds. Och efter ca 2 månader kan de användas som foder.

nån mm kan dom <smita genom lyfthålen på terrarium och petboxar?

Kolla in den här sidan, finns lite bra info.

#8 Tack

Har pratat men Cricket, men av de måsta man beställa för 100kr minst och då snackar vi minst 150 syrsor! Det blir lite många till 2 Geckos.
Jag hade väl tänkt mig kanske runt 50 stycken.
Och än så länge har vi inte sett nåt resultat av syrsodlingen. Så vi vill fortfarande köpa syrsor.

#10 måste bara skriva ett litet "haha". 
folk har så otroligt olika uppfattningar utav vad som är mycket/litet med allt. säger absolut inte att något är fel eller rätt. men jag gissade oxå på något tre-siffrigt när du skrev "stort antal syrsor" i första inlägget. och nu ditt senaste. tyckte det var lite komiskt.
ber om ursäkt redan nu om du tar illa upp!

Ett gott skratt förlänger livet! Det är ju bara trevligt om man kan roa folk, så det bjuder jag på.
Allt är ju relativt, och för oss är 150-200 syrsor väldigt mycket, det är ju bara 2 geckos som ska ha mat.
Men vi är "nya och gröna" på området så vi tycker att det känns bättre att ta kanske ett 50-tal åt gången. Men om det inte går att få köpa ett så "litet" antal så får vi väl anpassa oss och köpa vad som erbjuds.
MVH Elaine