Vem ska bo där?
Fick ett litet aqvarie av en polare, hade tänkt använda det som terrarie till någon slags spindel eller insekt. Just nu bor mina två syrsor där, men dom är rätt tråkiga och måste snart flytta ut.
Något förslag på vad som kan flytta in där? Gärna något växtätande, men inget krav. Något som inte är så vanligt heller ^^ Hade varit nice om ni kunnat berätta hur man får tag på det också xD
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto

Storleken på akvariet är ju rätt viktigt att veta om man skall kunna komma med vettiga förslag! 
Finns många häftiga vandrande pinnar och löv som är växtätare som kunde vara av intresse kanske?
#1 ja jag tänkte på det, men trodde inte det skulle spela jättestor roll eftersom det är insekter vi pratar om :P 60x15x30 (cm) skulle jag tro den är, om mitt ögonmått inte failar.
mmm. jag har tänkt på det, men dom är inte speciellt aktiva vad jag har hört. Var hittar man några sällsynta sådana? Eurycantha calcarata är ju helt klart något man skulle vilja ha, och har försökt hitta någon i Skåne som säljer men det har inte gått så bra..
Medarbetare på foto

räcker med ögonmåttet!
Jag har dålig koll på var man kan finna sådana.. brukar ju finnas på expona.. annars har du ju Rosenbaggar och Zairebaggar (felstavat säkert!) men det e ju vackra djur å relativt lättskötta!

#2 Synd att jag inte visste tidigare att du ville ha E.calcarata för mina har dött ut nu. Sparade inga ägg. Jag kan säkert ha någon kontakt som har ägg eller ungar till salu.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#4 afan, cool spindel (?), e de inte en sån brasiliansk grottspindel eller vad det heter? är inte helt hemma känns det som xD Vad tar du för den?
Ja asså E.Calcarata e skitfeta, om du känner nån i malmö/Lund trakten som har så säg gärna till. Hade varit nice!
Tack för svaren :)
Medarbetare på foto

#6 Det är en gisselskorpion. Svanslös skorpion som funnits på jorden hur länge som helst. Riktigt ballt djur som jag rekommenderar! Jag vill ha 250:- för den. Lättskött och ofarligt för människor, men de ser brutala ut!
Ska kolla upp det. Tror jag har en aning om vem som kan ha E.calcarata. Jag pysslade just om min systers feta honor här, men de börjar dö nu och kommer nog inte lägga fer ägg tyvärr.
Med Vänliga hälsningar

Dom ser riktigt brutala ut Myra!! :)

#8 Dom ÄR riktigt brutala. Kan klösa sönder vilken hand som helst :P
Med Vänliga hälsningar
omg gee! :P måste ha sånna… E.calcarata… Någon runt skåne som har? Kan man skicka ägg eller nått på posten? eller larver? :P
Medarbetare på foto

#10 Har mailat två personer som jag vet har haft E.calcarata men jag har inte fått något svar än. Tips Ante och Pinnen72 på iFokus kan ha.
Med Vänliga hälsningar

Med Vänliga hälsningar