900 liters terrium till Åke!
I morgon ska jag hämta två stycken terrarier på 900 liter styck, med måtten 100 högt*60 djupt*150 långt. Fick betala 4000:- för båda inkl ställning, vilket klipp inte sant?
Ska ha en vattendel med lite fiskar så att han kan bada när han vill.
Någon som har något tips på hur man kan inreda?
Här kommer en bild på denna typ av terrarie

Ser fint ut! Det blir säkert kanonfint! hade du tänkt inreda med bakgrund eller utan? Levande växter är alltid snyggt. Men…vem är Åke nu igen? Minns inte vad för slags djur åke är. *glömsk*
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Åke e en jäkligt fin liten Vattenagam om jag inte minns fel..?? Fast han kanske inte e så liten längre??

Åh, där ser man :) Brukar vara kul att inreda efter deras naturliga biotoper. Lite grönt i terrariet kan ju piffa till lite :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Det ska vara vatten i botten med lite småfisk, Sand på bottnen som lutar ut i vattnet så det blir som en liten "strand" Har funderat på Bakgrund men det få faktist vänta tills vi flyttar. Har funderat på att ha levande växter men vet inte hur jag ska plantera dem, någon som har något tips?
Jo, Åke är en vattenagam, Sist Wassago såg någon bild på Åke såg han nog ut såhär:

Och såhär stor och fin är han nu:

Sådär då har sambon och jag improviserat lite med den inredning vi hade hemma, det funkar så länge tills vi har råd att köpa lite nya saker=)
Nu står det andra terrariet i garaget, synd att vi inte har plats till båda,

Så där ja, han har dragit i väg killen! Riktigt fin!!! E lite avis, Vattenagamer e så vackra och personliga ödlor!! Hade ett pår på 80-talet, Loke å Smulan hette dom! Härliga djur!
Men tycker nog du behöver fler grenar till Åke, men det kanske e påG??

Fler grenar är på gång efterhand=) det har redan hänt saker sedan bilden togs=)
Jo de är underabr djur, dock är ju inte Åke så social, inte så pigg på att imgås. Vad kan man göra åt detta?
Jag skulle vilja föreslå att sätta en glaslist i botten ungefär mitt i akvariet. Limma fast den med akvariesilicon. Cirka 3-4 cm hög. Då håller sig sanden på plats bättre och flyter inte iväg ut i "sjön".
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Tack för tipset, det ska jag fundera på=)
Något jag lärt mig av akvariefolk när man ska bygga upp höga miljöer i akvarium. Var så god!
Alltid kul att vara till hjälp.
Wrooom!
Har även läst här på sajten om de som byggt hyllor med att limma fast glasskivor med silicon.
Wrooom!

Prova å ge han favorit fodret direkt ur handen, du kan få sitta många timmar innan han börjar ta ur handen på dej men när dom väl börjat så brukar det gå frammåt ganska fort sen!

Har ju lite fobi för syrsor och zophobas men man skulle ju kunna testa en liten död pinkis. Vad kan man ge för "godis" till en vattenagam?

En liten uppdatering, har fixat med lite fler klättermöjligheter till Åke. Förutom gyppys har jag slängt ner ett gäng ancsitrusar med=)

Ser bättre å bättre ut! 
Jag minns att mina älskade daggmask!

Då får man kanske ut och gräva daggmask till våren då=)
Syrsor är väl ingeting. De kittlas ju bara. Och oj vad de kan spela vackert. Utom när man ska sova dock. Har syrsor på jobbet men inte hemma tack och lov.
Wrooom!

Dom brukar sälja daggmask på välsorterade sportfiske affärer! Om du vill testa innan våren! 

Ah då får jag kolla upp det.
Mjo men jag gillar dem inte bara, de kan väll bitas har man ju hört :-$

Jag har full förståelse för din inställning till syrser å annat småkryp Johan! E likadan själv! 

jag har köpt en burk mask idag, så får se om det uppskattas av honom sen=)