Åldersfråga på majsorm
När tycker ni att en majsorm kan flytta från en maxipetbox till ett terrarium som är 40-50 brett?
Jag ska få hem ett terrarium av en kompis, men jag vill vara säker på att Graffiti inte kan rymma ur den.
Just nu är Graffiti nyss fylda 3 månader. Jag har inte bråttom att byta bostad åt honom men det vore roligt att kunna göra det ganska snart i alla fall.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Öh! Den ormen är klart större än min lilla snok.
Graffiti får 10 dagars pinkisar var 5 dag ungefär. Han är nu så stor att man lätt kan känna att han har styrka i kroppen. Tidigare kändes han som en daggmask, om du förstår. Något som slingrar sig men ingen styrka.
Wrooom!

Six (på bilden) är ca 5 månader när kortet är taget.
ca 40-50cm lång.

Ta det säkra före det osäkra. Låt lillis växa på sig lite så slipper du oroa dig för att den kan försvinna. Man ska aldrig underskatta ormars förmåga att lyckas ta sig ut. Ibland har man blivit häpen.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Min plan var att han skulle få större bostad ett par månader in i nästa år. När han är 5-6 månader.
Wrooom!

Det låter kanon. Som #1 skrev. Prova först innan du lämnar ormen obevakad i ett nytt terrarium :)
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Det ska jag göra.
Nu ska jag bara få hem terrariumet och börja pyssla med att göra i ordning det. Ska även fixa till vattenfall och bad till han. Bilder kommer.
Wrooom!
#0 Men är inte en "maxipetbox" just så stor som du föreslår storleken på terrariet, dvs 40-50 cm längt?