Malar med sköldpaddor?
Läste på en sida att man kunda ha små vatten sköldpaddor med malar. stämmer det?
Finns folk med både större och mindre sköldpaddor som har både större och mindre fiskar i samma kar. Så uppenbarligen kan det funka. Jag antar att det beror lite på vilken sköldpaddsart man har hurpass ivriga de är att jaga fiskarna.
Större fiskar löper antagligen mindre risk att bli sedd som mat, medans små fiskar lättare kan komma undan (så länge de har gömställen).
_No way! Yes way!

Mina treköls sköldpaddor fullkommligt älskar fisk. Får den inte platts i munnen så kommer 2 paddor till och hjälper till att dela upp den .
Så jag skulle inte rekomendera fiskar ihop med reeves . Vissa kanske får det att funka , men rätt va det är så ….
#2 det e mest malar jag tänker på då jag är lite sugen på att ge några av dom här som blir utslängda ett nytt hem men dock verkar sköldpaddor skita ner ganska bra så tänkte att malarna kanske kunde underlätta lite med renhållningen ;)
Det bästa sättet att hålla rent är ett bra/starkt filter, täta vattenbyten och håva upp skit/matrester. Att ha malar för rengöringen är nog mer som en droppe i havet känns det som 
Själv skaffade jag mig ett ytterfilter som egentligen var rekommenderat för halva vattenmängden, och efter det har jag aldrig haft problem med missfärgat vatten och dylikt.
_No way! Yes way!
Tror som dom andra säger "det beror på" Det varierar från padda till padda. T.ex det hade inte gått hos min för han hade käkat upp dom i ett nafs.

Fiskarna kommer förr el senare att bli söndertrasade och uppätna, hur snabbt beror sköldpaddan.