Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: ormar
Läst 4184 ggr
Theres
0

Kan de äta något annat?

Jag är sugen på en orm, och har varit det i säkert 10 år eller mer. Majsorm tror jag att jag är lite smått inriktad på. Jag har bara ett problem - möss och råttor är husdjur för mig. Har två råttor och två möss just nu bland annat.
Det spelar ingen roll om jag köper redan döda frysta möss… känns bara fel.

Känns nästan fel när jag matar spindeln med syrsor, för ibland överlever en syrsa några dagar, och då blir man liksom polare med den.

Har varit med när min kompis matade sin rutpyton med möss, men det var ju han som gav… jag tittade ju bara på.

Så frågan är nog, kan man mata med syrsor eller ngt mindre… musaktigt?

golf.ifokus.se

mandariiin
0

Nej, du kan inte mata en majs mer insekter.

Jag har oxå haft möss, råttor och hamstrar när jag skaffade orm från början. Men jag köper endast frysta, så amn ser dom inte som "husdjur" på samam sätt då. Det är ungefär som en kyckling filé som man själv äter.

Mycket handlar om att vänja sej.

Men känner du att du inte klarar av maten ormen måste ha då är nog inte orm ett djur för dej.

Theres
0

Någon annan orm då? Läste något om att det finns ormar som äter fisk?

golf.ifokus.se

mandariiin
0

Strumpebandssnokar.

Trollhassel
0

Det finns både fiskätare och äggätare :) Väldit smigigt! Dessutom kan man mata vissa ormar med småkycklingar (som man också kan köpa fryst hos vissa ormmatsförsäljare). Majsormar vill nog dock ha möss, så stryk dem från listan.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[peter54]
0

#2 Det finns insektsätande ormar och snäckätande ormar också, men de är inte vanliga i handeln och ingenting för nybörjare.

Förslaget som mandariin givit är det bästa om man inte vill mata med däggdjur.

Här får du sveriges bästa sajt om "strumpor":

http://thamnophis.se/

Theres
0

Tack tack :)

golf.ifokus.se

PetiteFrancaise
0

Verkligen snygg hemsida, vackra bilder!

Theres
0

Shit, nu är jag helt inne på att skaffa orm Förvånad Min bror tar väl snart tillbaka spindeln som sitter här bredvid mig när han kopplar in sitt element (jag har lånat henne, för jag har varmare i mitt rum), och då blir det rätt ensamt här Tungan ute

golf.ifokus.se

DoD
0

Kan man mata stora Majsormar med Kycklingar?

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Trollhassel
0

#9 Har aldrig hört talas om att någon gjort det. Möss funkar väl bra till majsisar men det är möjligt att de kan ta kycklingar också.

Någon som vet säkert?

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Wassago
0

Dom funkar bra på kycklig, men du får lite mer att städa! :)

DoD
0

#11 vadå bajsar dom mer? eller hur menar du? mina majsormar bajsar en del redan nu :S

Wassago
0

Det brukarbli lite lösare och dom smälter kyckling snabbare än möss, så det brukar bli lite mer och lösare samt lukta något mer när man kör med kyckling! Men e nyttigt foder, jag brukar ge alla mina ormar kyckling emellanåt!

DoD
0

#13 okej!

koffra
0

Jag har kört kyckling till majsormar utan problem .

Jag upplevde iof inte att avföringen blev lösare , men om man matar med lite olika så varje gång så kan det lukta mer . Eller kanske bara inbillning . Men när jag kört med kyckling flera gånger i rad så är det som att mata med möss tycker jag .

Kör med kyckling till mina rutpyton , stinksnokar och mexikanska snokar på kyckling. Ibland får mina viperor lite kyckling med .

Hur som helst så kan jag rekomendera strumpebandssnokar annars . Jättefina och trevliga i terrarium .