Reptiler iFokus

Reptiler

Etikettormar
Läst 1873 ggr
DoD
0

Är de okej?

Är de Okej att ha min Rutpyton i Leopardgeckosarna terrarium under en vecka? Mina Leopargeckosar har de största exoterra som är 90(brett)x45(djupt)x60(högt)

Jag ska nämligen till Norge en vecka och vill inte att han ska vara utan uppsyn i sitt terrarium då han är på glasluckorna när han byter sovplats eller rör sig i terrariumet, Exoterra har ju andra sorters luckor inte sånna man skjuter upp.. aja hoppas ni förstår min tanke frågan är väll om de är okej att han är i de terrariumet en vecka:-)

Tack för svar!

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Trollhassel
0

Köp ett glaslås i stället. Han kan ju inte gå ihop med dina geckos, men det var väl inte meningen? Det är väl inte hela världen om han går lite trångbott en vecka så länge han har alla andra behov tillgodosedda men jag skulle rymningssäkra hans errarium i stället.

Glaslås finns att köpa på nästan alla zooaffärer och de är lätta att montera på skjutglas. Glaslås har jag på alla mina terrarier oavsett om ormarna kan rymma utan eller inte.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

DoD
0

#1 Jo glaslås ska införskaffas ganska snart! men jag har legat sjuk nu i flera veckor så ifall att lixom.. Geckosarna kommer vara i hans terrarium medans isf.

Trollhassel
0

#2 Då är det väl inte hela världen att du gör så. Hur lång är din rutis? Det är bättre än att han smiter. Men han kan väl smita när som hels från det andra terrariet? Inte bara när du är bortrest? Hihi Jag rekommenderar verkligen ett glaslås. De är varken dyra eller svåra att montera. Jag har nog en hel hög på lager. Praktiska grejer :)

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

DoD
0

jag tror han är ca 165cm! svårt å mäta tycker jag hehe

Jo glaslås har stått på listan länge nu! dags att köpa ett så fort jag blir lite piggare.. jag måste iof ändå ut å köpa syrsor snart :P

De sköna med Exoterra är ju att man inte behöver lås :P men har man en stark rutis kanske de är likabra :-) jag borde ha köpt de på samma gång jag köpte tarrariumet