Bildtråd - Ormar

#3 Tycker han ser med ut som en djungelruta på denhär bilden än den jag såg tidigare, för det är en annan bild va? Sitter i och för sig vid en annan dator så man vet ju inte hur färgerna återges. Fortfarande lite tveksam dock :)
Jag lägger upp bilder på mina ormar jag fortfarande har hemma även om de är såla och flyttar i slutet av månaden.
Röda regnbågarna Maya och Ika som småsnoddar. Söta!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#4 Jag blir skitglad om du säger att de är en djungelrutis men jag älskar ju honom/henne lika mycke iaf så :P
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Liten? Hon ser stor ut. I alla fall om man jämför med mina småttingar till majsormar.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Ha då även i åtanke att när bilden togs ca 6? månader sen så var hon ca 3 år gammal.
Hon är inte särskilt stor nu heller.. kan mäta vid tillfälle, men som sagt vill inte in och störa nu mitt under allt nuppande som har varit på G de senaste veckorna.
Här är mitt skosnöre.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

#15 Oj, så liten och söt!
Med Vänliga hälsningar

#19 Vilken snygging!
Med Vänliga hälsningar
#19 Rickigt snygg.
Wrooom!
Vad fina alla ormar är! Jag är själv uppvuxen med ormar, vi hade en tigerpyton (som nu lever på ölands djurpark pga storleken) Majsormar och boaormar har vi också haft.
Hade det inte varit för att min lillebror är livrädd för ormar (han svimmade när han såg en kompis boaorm) så hade jag haft en orm. Men men.
Fina är dom som sagt. Gillar #19 skarpt!
#8 trodde först att det var en sån giftig orm, som likanar mjälksnoken. =)
#22 Du menar korallorm? De skiljer sig i färgsammansättningen genom att de båda varningsfärgerna vit (eller gul) och röd gränsar till varandra, medan mjölksnokarna har svart mellan varningsfärgerna.
Det finns en ordramsa som amerikaner använder för att komma ihåg vad som är vad. Det går så här:
"Red meets black - venom lack. Red meets yellow - you´re a dead fellow"
#23 den ramsan var bra! =)

Wrooom!

Åh va fin Glass var :-)
#0 Älskar faktumet att din orm heter just "Ormet" 
#25 Oj, ruskigt läcker!!
Paulina

#32 Kul bild! Snacka om tajming med tungan!
Wrooom!
#35 eller intensivt fotande
tror jag tog ca 400 bilder för att få till den 
Det är till att vara envis, tror jag.
Wrooom!
Nja kanske lite då 

Ormet är snygg. 
Wrooom!

#41 Tack! han är min första orm och även den absolut lungnaste jag någonsin träffat!
Ungefär som Grafitti då. Som pytteliten så var det mera fart på honom. Nu är han ett halvår snart och hur lugn som helst. Utom vid öms. Då är han "kittlig", så då får han vara ifred.
Wrooom!

#43 Dom är mysiga dom små liven!

#45 Wow! Snygg!
Med Vänliga hälsningar

Fining!
Med Vänliga hälsningar

Peter vi vill se mer av dina fantastiskt fina snokar!

Snygga ormar!
Med Vänliga hälsningar
Detta är en juvenil San Pedro bergskungssnok (Lampropeltis zonata agalma). Förekommer i ett litet bergsområde i Mexiko. Den är en av sju underarter av den kaliforniska bergskungssnoken (Lampropeltis zonata).
OBS inte att förväxla med kalifornisk kungssnok som tillhör arten "vanlig" kungssnok (Lampropeltis getula).

Jag gillar dom allihop, funderar starkt på snok i framtiden, just nu har jag nog med min pyton och mina tre majsormar! :D

#59 Du har ju redan nästan bara snokar, så det blir inget nytt för dig 

#64 hehe nej iof.. men snokarna är lite annorlunda i utseendet.. majsormarn är kanske lite finare.. hum..
Wrooom!