Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: foder
Läst 6013 ggr
PetiteFrancaise
0

Att köpa syrsor i djuraffär

Jag undrar vad ni har för erfarenhet av att köpa syrsor, som foderdjur, i djuraffär?

Jag får från ett annat ställe men de närmsta veckorna kommer jag troligen inte kunna ta mig dit tillräckligt ofta. Jag har djuraffärer i närheten och tänkte försöka köpa syrsor därifrån. Men eftersom jag blivit misstänksam mot djuraffärer vill jag fråga om ni har köpt/köper syrsor i djuraffär och om det fungerar bra? Det gäller min Chilenska fågelspindel som ska ha mat.

mandariiin
0

Jag har aldrig fått en dålig bild av syrsor från djuraffär. köper alltid där ifrån.

Trollhassel
0

Jag köper sällan från djuraffär eftersom jag är "storkonsument" på syrsor. Det skulle bli tokdyrt att köpa syrsor för 3-4 kronor styck :) Jag odlar ju själv och det är billigast.

Förutom att det är dyrt ser jag väl ingen nackdel med att köpa från zooaffär.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Oilers
0

Jag tycker att det funkar bra att köpa från djuraffärer.

3 kr/st tar dom där jag köper och det är det billigaste jag hittat.

sissie
0

#3 Nyfiken. Var köper du någonstans?Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

tjiivans
0

Har bara positiva erfarenheter från att köpa syrsor i zoo affären.
Hos vår lokala zoo handlare är det ganska bra priser, sedan beror det ju på vilken storlek man skall ha.
Får alltid se när dem när de plockas fram till oss och det känns ju bra =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Oilers
0

#4 Zoovaruhuset i Kungenskurva.

Lyckligtvis så har min B.Smithi börjat äta B.Dubias, fast det tog en dryg månad.

Trollhassel
0

Jag har köpt stora syrsor (nästan vuxna) för 2 kronor. Djuraffär i Eskilstuna. De är absolut billigare än vad jag någonsin sett förr i zooaffär. I katrineholm kostar de 5 kronor styck! Känns helt sjukt då man kan köpa halvvuxna för 50 öre styck på mässor och hos cricket express.

Med Vänliga hälsningar

[kobbeuffe]
0

Då är vi lyckliga på åland. Vi betalar 10c styck, (mosvarande 1 krona) för vuxna syrsor.

sissie
0

Rena rama drömpriset!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

PetiteFrancaise
0

Tack för alla era svar!

Jag ska åka till en djuraffär idag och kolla om de har där.

[kobbeuffe]
0

#9 visst e det :)

Nu ska vi göra oss av med våra Leosar så vi kommer inte behöva köpa mera, och hon som har affärn som säljer ska sluta med allt utom hund och kattmat så snart går det förmodligen inte ens att få tag i här längre..

sissie
0

Då kan ju du odla syrsor och sälja.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[kobbeuffe]
0

Eeh nej. dom är ju inte direkt tysta då Cool

Trollhassel
0

Synd att det är lite jobbigare att odla syrsor än vad det är att odla tex. kackerlackor och gråsuggor. Det är ju ett litet pyssel att få till det och de tar sin lilla plats också.

Med Vänliga hälsningar

[kobbeuffe]
0

Sant