Jättesugen på leopardgecko!
Jag har letat överallt nu efter leopardgeckos, men jag hittar ingen som säljer i närheten av Växjö, just med tanke på att inga skickar djuren utan vill helst mötas upp någonstans, men alla bor så långt ifrån, typ i Gävleborg osv.. så vet någon om någon som bor i närheten av Växjö som föder upp leopardgeckos, eller om någon djuraffär säljer. Har kollat tassar & morrhår, arken och zoomaster men dom säljer inte terrarium-djur.Tacksam för svar! 

Leopardgeckos kan INTE skickas med post så det är väl för väl att ingen vill göra det!
Konstigt att du inte hittar någon som säljer leopardgeckor då marknaden är näst intill översållad. Ta en titt på bocket och repti.net. Om det inte dyker upp något intressant i din närhet så är det bara att avvakta.
Lär på ordentligt INNAN du köper en gecko. Det finns mycket som är värt att ta reda på om skötsel och hantering.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Jag vet att man inte ska skicka djuren och just därför letar jag ju efter sånna som bor i närheten av Växjö.
Och jag har redan läst på en massa om geckos, dessutom har min pappas kompis haft många geckos under sina år han och min pappa står varann väldigt nära vilket gjorde att vi var hos honom ofta och jag bekantade mig med hans ödlor, så jag vet det mesta
men givetvis ska jag läsa på själv, vilket jag redan gjort en hel del, men jag letar fortfarande efter det minsta lilla man kan läsa om dom!

#2 Kanonbra! Då kan du kanke få lite hjälp att komma igång också :)
Missuppfattade dig kanske, men jag fick för mig att du letad i närheter för att ingen ville skicka med post.
Med Vänliga hälsningar

#4 Jajjemen! Det är just vad forumet är till för. Lycka till!
Med Vänliga hälsningar
Tack så mycket 
Ta en kik här, där finns det mycket leosar till salu:
Vi har ett par som du får gratis men vi bor ju på Åland så det kan bli lite svårt med transporten då. Vi kan ta med den til Norrtälje utanför Sthlm när vi ska ditåt nästa gång. (Svärföräldrarna bor utanför Norrtälje)
Okej..men jag bor nämligen i Växjö, men man kanske kan se ifall någon kan fixa med djurtransport?
Hur gamla är dom och vilka kön är det? Tror du att du kanske kan skicka några bilder på dom till mig?
Det är ett par. 1 hona och en hane. Vet ej exakt ålder men runt 2 år kan dom vara.
Skickar bilder om ett tag.
Okej, men tror du att du kan ta dig in till Norrtälje den 11e eller 12e mars?
Det kan nog lösas.