Varför äter dom så dåligt?
Jag har tagit upp de förut om att min Rutpyton inte äter, nu är de mars och han äter fortfarande inte, jag har provat med levande till å med men de slutade med att musen sov bredvid honom :S
Jag har även problem med Loepardgeckosarna, dom äter skitdåligt just nu, svansarna smalnar och dom vägrar lixom äta :S jag mutar med Syrsor i alla storlekar, Zofobas och fri tillgång till Mjölmaskar..
Hjälp, Tack för svar!
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta
Dom kanske inte har rätt miljö? Min fågelspindel vägrade äta under en period, men när jag höjde luftfuktigheten i terrariet började hon äta igen. Annars kanske du skulle ta dem till veterinär, om det har pågått länge?

Svårt att äga, men jag skulle väl försöka trixa och fixa lite med ljus, temperatur och fuktighet om det är något av det som kan vara knas. Det är ju vanligt att reptiler äter dåligt på vintern men nu bör de börja komma i gång igen tycker jag.
Hanterar du dem mycket? Om du gör det så skulle jag låta dem vara ett tag och se om det är det som stressar dem.
Hur är det med öms och så?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Förutom vad Trollhassel tar upp så e det ju åxå parnings tider för en del djur nu… mina boa killar e inte så sugna på käk just nu! ;)

# 1-2-3
jag har bytt botten och grejjer nu till alla så intresseyt börjar växa hos ödlorna, men båda honorna lägger ägg nu så de kanske är därför? trodde dom skulle vara hungrigare då?
Ormen vill inte äta men kan de reagera på parnmingstid när de inte finns nån an de andra könet till den?
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta