bygga vattenfall
är det någon som har något bra förslag på hur jag ska bygga ett fint vattenfall så skriv gärna eller lägg upp bild om du har byggt ett eget å visa upp
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
okey får man fråga hur du har gort de
Här är delarna.
Det är en drickfontän till katt av märket Cat Mate. Hålen täckte jag för med en gardinspetstyg som jag limmade fast med akvariesilicon. Sedan klippte jag till bitar av akvariebakgrund som jag limmade fast på utsidan med akvariesilicon. I själva skålen så limmade jag dit 3-5mm engelsk sjösten. Kladdgöra! Torka i några dygn och sedan fyllde jag på med vatten.
Inuti sitter ett kolfilter som man byter ut var tredje månad. Pumpen går på svagström så det är ingen risk för att elstötar heller.
Man får se till att det är gott om vatten i fontänen så inte motorn går torr. Då skär den ihop.
Stenarna och växterna lade jag runt fontänen i terrariet för att få den att smälta in. Mina två busormar älskar dock att ligga under fontänen också.
Wrooom!
hehehe okey tack så mycket för bilderna å allt
hur mycket kostade vattenfontänen å vart köpte du den?
man skulle inte kunna få din msn va?
Fontänen köpte jag på Simbi i Nacka/Stockholm, ca 450 kr.
Wrooom!
Är inne på msn typ två ggr per år. Håller till här 90% av tiden vid datorn.
På iFokus alla sajter.
Wrooom!
hehehe okey
men då är det nästan billigare att bygga en egen av akvariepumå å grejer
Kanske. Men för mig vart det enklare då jag ville ha ett ordentligt badkar till ormarna också.
Wrooom!
Sissie!! Vilken underbart smart och enkel ide haha, jag ska göra exakt likadant så fort jag får pengar!!