Reptiler iFokus

Reptiler

Etikett: om-sajten
Läst 1491 ggr
Mari
0

ang. vad säger lagen - länkar

Försökte komma åt länkarna till jordbruksverket under kategorin, vad säger lagen.

Men man kommer bara till en adminsida där man ska logga in? Jag som var intresserad av att läsa lite lagar om skötsel och miljö :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

AndreasS
0

#0 Är medveten om det. Jordbruksverket tyck flyttat på dokumenten och ska leta rätt på dem.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mari
0

Tack :-) Jag hittade dem heller inte när jag snabbkollade på hemsidan deras men vet heller inte riktigt vad det är jag ska söka efter, är sköldpaddor jag tänkte på

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

AndreasS
0

Så, nu så är länkarna uppdaterade.

Dess värre står det inget om sköldpaddor på Jordbruksverkets hemsida.

Gjorde en sökning på Google och fick lite träffar.

Skötsel och miljö varierar beroende på om det är landlevande eller vattenlevande sköldpaddor.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Mari
0

#3 Gör det inte? Jag har för mig att jag en gång har läst hur djupt vattnet ska vara och hur stort akvarium de minst ska ha beroend på skallängden, även något med solplats och simplats? Men det kanske inte var lagar på det då?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

AndreasS
0

Gick in igen och skulle lusläsa texten på Jordbruksverkets sida, men deras sida verkar ligga nere av någon anledning.

Mari
0

Jag märkte det jag med, står att man ska kolla in lite senare igen så vi får göra det :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Saga85
0

Nörd som jag är har jag bokmärkt L80 Tungan ute

http://www.sjv.se/download/18.b1bed211329040f5080001872/DFS_2005-08.pdf

Om du vill ha minimummått/djup så har jag även skrivit med det i skötselrådet för vattensköldpaddor (kolla under artiklar). Samma mått står där som i L80. Det enda som står om solplats f.ö. är att den ska vara stor nog för att hela/alla sköldpaddor ska få plats samtidigt och att den ska vara torrlagd. Dock bör solplatsen egentligen vara så stor så att det går bra att ha både en solplats och en ouppvärmd del.

Mari
0

#7 Tackar, precis vad jag letade efter ^^

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

AndreasS
0

#7 Tack, länken ligger nu även bland länkarna.

Saga85
0

Fast den låg uppenbarligen där redan såg jag nu. L80 är detsamma som "föreskrifter om hållning av sällskapsdjur".